Skupština Srbije je krajem prošle nedelje usvojila Zakon o zaštiti potrošača koji predviđa uvođenje više novina, među kojima i prekršajnih naloga, registra „ne zovi“ i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.
Ukoliko trgovci opsedaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog povlači kaznu od 50.000 i 30.000 dinara u zavisnosti od toga da li se radi o pravnom licu ili preduzetniku, a ako kasnije dođe do spora kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.
Registar „ne zovi“ se odnosi na formiranje spiska brojeva mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju da bi nudili svoju robu ili uslugu. Brojeve telefona na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu prosleđivaće svojim operaterima sami građani.
Što se tiče zaštite građana od nefer majstora, oni će za sve svoje usluge koje naplaćuju više od 5.000 dinara morati da izdaju predračun sa kojim korisnici treba da se slože i to potvrde svojim potpisom, prenosi agencija Tanjug.
Za lakše prekršaje je predviđeno uvođenje prekršajnog naloga, a unapređen je i postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, trgovci morati da učestvuju u sporu. Takođe, trgovci više neće moći da koriste nedostatak ambalaže kao razlog za odbijanje da zamene robu.
Ugovori koji će se od stupanja ovog zakona na snagu potpisivati sa organizatorima putovanja moraće da sadrže sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim mestima.
Оставите одговор