Nakon pilot testa sa kamionima sa trolama na ruti između Libeka i Rajnfelda, nemački naučnici su objavili da je eksperiment dao pozitivne rezultate. Oni su zaključili da bi, s obzirom na evropske tokove saobraćaja, veliki delovi mreže auto-puteva morali biti elektrifikovani nadzemnim vodovima, piše Der Spiegel.
Inače, Nemci već više godina eksperimentišu sa elektro-dizel kamionima koji su opremljeni pantografima, te funkcionišu kao lokomotive, tramvaji ili trolejbusi koji imaju električne instalacije iznad kabine. Kada su povezani na struju, ovi kamioni ne troše gorivo, a deo energije skladište u baterijama.
Na nedavnom predstavljanju rezultata ovog eksperimenta u Kilu, Falk Rihter sa Tehničkog univerziteta u Drezdenu je rekao da se u električnoj vožnji ovakvih kamiona, uz današnju kombinaciju obnovljive i fosilne proizvodnje električne energije, emisija CO2 može smanjiti za čak 50 posto.
Univerzitet primenjenih nauka u Kilu tvrdi da se uštede u potrošnji mogu postići daljom optimizacijom kamiona, a emisije bi mogle biti dodatno smanjene i povećanjem udela zelene električne energije u energetskom miksu.
Naime, sa samo 20 posto nadzemnih električnih vodova, kamioni na svojim trasama već voze do 50 posto na struju, zahvaljujući bateriji koja deo energije skladišti iz nadzemnog voda. Na taj način, kamionima je omogućeno da voze na struju čak i kada nisu priključeni na izvor napajanja. Na preostalih 50 posto trase kamioni rade kao klasični hibridi koji koriste i dizel i električne motore.
Još jedan od pilot projekata koji ispituju upotrebu kamiona sa pantografima je i terenski test E-autoputa Šlezvig-Holštajn, koji će trajati do kraja 2024. godine, a finansira ga Federalno ministarstvo privrede i zaštite klime.
Međutim, Udruženje poreskih obveznika Šlezvig-Holštajna smatra da ovaj eksperiment nije uspeo, zbog čega zahteva prekid terenskog testiranja u tom regionu. Tehnologija se tehnički pokazala izvodljivom, ali postoje velike sumnje u ekonomsku efikasnost, rekao je direktor ovog Udruženja Rajner Kersten i poručio da je sve to preskupo i nepredvidivo.
Оставите одговор