Nemačka giga fabrika američke kompanije Tesla u Berlinu ne može da obezbedi dovoljan broj radnika za proizvodnju punim kapacitetom. Za razliku od ostalih Teslinih fabrika, ova u Berlinu jednostavno nije privlačna radnicima.
U ovoj fabrici je trebalo da radi čak 12.000 ljudi, a trenutno ih je tek 7.000, zbog čega ne može da postigne optimalni intenzitet proizvodnje, a u budućnosti bi moglo da bude još i gore, navodi Index.
Neimenovani izvor je izjavio za Wired da u fabrici vlada „totalni haos“, kao i da su neki radnici na bolovanju duže nego što su radili, tako da su u poslednih šest meseci radili tek nekoliko nedelja. Epilog ovakvog stanja su niska produktivnost i loši proizvodni rezultati.
Prema planu kompanije, do kraja ove godine je nedeljno trebalo da se proizvodi 5.000 primeraka električnog automobila Modela Y, ali trenutno se ne proizvodi ni pola planirane količine, s obzirom na to da je u oktobru sa fabričkih traka nedeljno stizalo svega 2.000 primeraka.
Time je nemačka gigafabrika značajno podbacila u odnosu na druge takve pogone. Giga Shanghai je do 20.000 proizvedenih primeraka stigla za 100 dana, Giga Texas za 151 dan, a Giga Berlin, koja je sa radom počela u martu ove godine, tek nakon 187 dana.
Odgovor za loše rezultate treba tražiti u činjenici da je nemačka autoindustrija jedna od najsnažnijih u svetu, ali i najprofitabilnijih, u okviru koje radnici imaju odlične uslove. Međutim, to očigledno nije slučaj i u Tesli, jer u nemačkom sindikatu metalaca IG Metall tvrde da su u Tesli plate manje za čak 20 posto. Pored toga, u toj nemačkoj regiji je nezaposlenost veoma niska.
– Svuda postoji manjak kvalifikovanih radnika. Svi koji bi mogli da se zaposle već su zaposleni. Zbog toga je veoma teško popuniti radna mesta – objašnjava Holger Bonin, direktor istraživanja na Institutu za ekonomiju rada u Bonu.
U takvim uslovima ni radnici koji rade u tesli ne ostaju tu dugo. Bivši radnici glavne prepreke vide u nedovoljnom iskustvu menadžerskog tima i iznenadnim promenama u obrascima rada, posebno za zaposlene sa decom. Oni kažu da u Tesli nemaju empatije, zbog čega prelaze u druge firme.
Оставите одговор