Najpopularnije marke vozila u Srbiji

U prvih šest meseci ove godine u Srbiji je prodato ukupno 18.256 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što je za 3.191 vozilo više međugodišnje, kada je u istom periodu prodato ukupno 15.065 vozila, pokazuju podaci MUP-a o registraciji novih vozila i Cube team-a dostavljeni Srpskoj Asocijaciji uvoznika vozila i delova.

Posmatrano po mesecima, najviše vozila je prodato u aprilu – 4.351, a najmanje u januaru – 1995. Škoda je i dalje najprodavaniji brend sa 3.573 vozila, druga je Toyota sa 1.667, na trećem mestu je Volkswagen sa 1.333, a na četvrtom i petom su Citroen sa 1.170 i Renault sa 1.119 prodatih vozila.

Ukupno je prodato 15.158 putničkih vozila, što u poređenju sa istim periodom prošle godine, kada je prodato ukupno 12.664 putničkih vozila, predstavlja povećanje za 2.474 automobila, ili 19.69 posto. Automobila je najviše prodato u aprilu – 3.748, a najmanje u januaru – 1.519, a Škoda je i u ovoj kategoriji bila prva sa 3.414 isporučenih vozila, druga je Toyota sa 1.525, treći je Volkswagen sa 943, pa Renault sa 907, Hyundai sa 844, Kia sa 822, BMW sa 798 i Dacia sa 786 prodatih automobila, prenosi b92.

Kada je reč o vrsti goriva koje koriste automobili za koje su se kupci najviše opredeljivali, ubedljivo prvi izbor su benzinski motori sa udelom od 48,33 procenata, na drugoj poziciji je hibridni pogon (kombinacija benzin-struja) sa udelom od 21,5 posto, a zanimljivo je da raste udeo i vozila sa hibridnim pogonom dizel-struja, koji je zauzeo 7,68 posto tržišta. Dizelaši su na trećem mestu sa 19,53 posto udela, dok su putnička vozila sa „fabričkim plinom“, ugrađenim pogonom na TNG i benzinskim motorom imala 2,1 posto udela.

Putničkih vozila sa isključivo električnim pogonom u prvih 6 meseci ove godine prodato je svega 116.

Kada se uporede vozila po klasama, SUV vozila (mala, srednja i velika) su ubedljivo najprodavanija. Srednja SUV vozila zauzela su čak 23,12 posto tržišta, mala SUV vozila 12,37 posto, a velika 6,63 posto. Ukupan udeo svih SUV vozila u ukupnoj prodaji iznosio je čak 42,12 posto. Vozila C klase (C1+C2) imala su tržišno učešće od 19,53 posto, B klasa 9,75 posto, D klasa (D1+D2) 3,95 posto, a A klasa 2,45 posto.

Najprodavaniji putnički automobili u premijum segmentu bili su BMW sa 798 primeraka, Mercedes-Benz sa 478, Audi sa 470, Volvo sa 192, Land Rover sa 96, Porsche sa 72, Maserati sa 15, Lexus sa 12, Jaguar sa 9, Lamborghini sa 5, Ferrari sa 3, Bentley sa 2 i Rolls-Royce sa 1 prodatim vozilom.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор