Lufthansa većim cenama odvraća putnike od letenja

Zbog sve većih problema sa kapacitetima, koji prete da dovedu do kolapsa, jedna od najvećih avio-kompanija na svetu, nemačka Lufthansa, donela je jednu od najbizarnijih odluka u istoriji vazdušnog saobraćaja – drastično je podigla cene karata kako bi smanjila potražnju za letovima.

Destimulaciji tražnje kompanija je pribegla u trenutku kada je u post-pandemijskom buđenju tržišta u avio-saobraćaju i turizmu ona praktično eksplodirala i sve iznenadila. Naime, iako pandemija zvanično nije završena, a čak se pojavio novi sedmi ili ko zna već koji talas po redu, tražnja za putovanjima je dostigla nivo od pre pandemije, na šta kapaciteti avio-kompanija i aerodroma nikako nisu računali.

Tokom pandemije Lufthansa je puno svojih zaposlenih pilota, kabinskog osoblja, radnika na zemaljskom opsluživanju i u administraciji poslala na prinudne odmore, proglasila tehnološkim viškom ili otpustila, a mnogi su i sami otišli kada je avio-saobraćaj praktično zamro. Međutim, problem je nastao sada, kada se tržište budi, a više nema ko da ga usluži, prenosi aviatica.

Prema strogim propisima, kabinsko osoblje koje nije letelo neko vreme sada mora da prođe dodatne časove obuke i treninga pre vraćanja na posao. Takva procedura je prouzrokovala ogroman nedostatak osoblja, zbog čega se onima malobrojnima koji i dalje rade život pretvorio u pakao. Nezadovoljstvo opasno raste u Lufthanzi koja je i sama priznala da postoje ozbiljni problemi, ali I obećala da se na njihovom rešavanju intenzivno radi.

Kao jedno od rešenja izabrano je poskupljenje avio-karata. Zapravo, iz prodaje su povučene najjeftinije tarife ekonomske klase, a putnicima se nude samo one skupe. Na većini destinacija u Evropi cene karata su drastično povećane, pa se karta od Frankfurta do Londona tokom jula ne može naći ispod 600 eura u jednom smeru, dok je ranija najniža cena bila ispod 100 eura. Na linijama za Pariz ili London cene iznose i do hiljadu eura, a I cena karte do Beograda takođe je povećana, ali ne drastično, na oko 200 eura u jednom smeru.

Istovremeno Lufthanza smanjuje broj letova na skoro svim destinacijama, zbog čega će i rute ka Srbiji biti poprilično redukovane. Samo na liniji od Minhena do Beograda biće prepolovljen broj letova. Smanjenje obima posla važiće i za Lufthansinu regionalnu avio-kompaniju Eurowings, koja će tokom jula pauzirati liniju od Štutgarta do Beograda i za trećinu smanjiti broj letova od Diseldorfa do glavnog grada Srbije.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор