Rezultati ankete nirnberškog Instituta za istraživanje tržišta (GfK) pokazuju da su jak rast konjunkture i niske cene energenata i kamata na štedne uloge, povećale kupovnu moć tradicionalno štedljivih Nemaca na najviši nivo od oktobra 2001. godine.
– Pad cena energenata i jača kupovna moć privatnih domaćinstava uzroci su što je „konzum-barometar“ dostigao vrednost od 9,7, a pri tom, ovakve prilike ostavljaju još prostora za kupovinu – smatra Rolf Birkl, jedan od eksperata GfK-a i objašnjava da zbog istorijski niskih kamata, u Nemačkoj trenutno nema skoro nikakvog stimulansa za štednju u bankama.
Nemački mediji javljaju da sada kod Nemaca raste sklonost ka kupovini skupih stvari, poput automobila ili nameštaja, međutim eksperti upozoravaju da bi, bez obzira na poboljšanje kupovne klime i moći, moglo da dođe do promene situacije zbog sukoba u Ukrajini i grčke dužničke krize, prenosi agencija „Tanjug“.
Birkl ipak smatra da međunarodne krize sa zada „igraju sporednu ulogu u glavama potrošača“.
– Iz ugla potrošača svi relevantni indikatori se u ovom momentu razvijaju pozitivno. Na svim poljima razvoj poznaje samo jedan pravac, a to je rast – rekao je Birkl i istakao da potrosači veruju u nemačko tržište rada, odakle je u poslednjem saopštenju navedeno da je nezaposlenost ponovo smanjena.
Broj nezaposlenih lica u Nemačkoj u februaru je, u odnosu na januar, smanjen je za 15.000 na 3,017 miliona nezaposlenih građana. U zemlji sa 82 miliona stanovnika to je za 121.000 manje nezaposlenih nego što ih je bilo u februaru prošle godine, saopštio je nemački Savezni zavod za statistiku, Destatis.
Оставите одговор