Najveću zaradu svom vlasniku donosi najprepoznatljiviji sportski automobil svih vremena, legendarni Porsche 911, odnosno njegova najnovija generacija sa oznakom 992, koja ubedljivo najviše zarađuje u poređenju sa svim novim vozilima na tržištu u poslednjih godinu dana.
Sa samo 11% udela u ukupnoj Porscheovoj prodaji, 911 nikako nije najprodavaniji model, ali je ipak najisplativiji sa neverovatnih 30% zarade. Na listi su iza 911-ice i svi ostali popularni SUV-modeli, ali i jedan Ferrari F8 Tributo, koji se prodaje uz maržu od čak 50%, a Ferrariju donosi 17% zarade ili oko 307 miliona eura, piše agencija Blumberg.
Od SUV-ova se najbolje plasirao Mercedes GLE, koji sa GLS-om čini samo 9% prodaje ove kompanije, ali donosi 24% zarade. Odmah iza je BMW X5 sa 7% udela u prodaji i 16% u zaradi. Na listi je i model DBX, SUV vozilo iz Aston Martina koje će tek u decembru stići na tržište. On će sledeće godine udvostručiti prodaju britanskog proizvođača i sa planiranom prodajom od 4.500 primeraka profitirati 21%.
Razloge za izrazito veliku zaradu Porscheove 911-ice Blumbergov analitičar Majkl Din vidi i u raznovrsnosti ponude. Kako kaže, ovaj model je profitabilan sam po sebi, a kada se dodaju brojne varijacije, zarada je ogromna.
– Kada se u obzir uzmu dodaci poput keramičkih kočnica ili turba, to drastično podiže cenu, a ima malo uticaja na troškove proizvodnje. Ako pretpostavimo da će se prodati 10.000 primeraka modela 911 Turbo, plus GT3 i Turbo S, samo Turbo će Porscheu doneti pola milijarde dolara profita – kaže Din i ističe da 911 beleži rast prodaje uprkos trenutnom padu nemačkog tržišta, koje je jedno od najvažnijih za taj model.
Što se tiče Taycana, Porsche je u njegov razvoj i proizvodnju uložio 6,6 milijardi dolara, a planira da proizvodi 30.000 primeraka godišnje. Kako se procenjuje, Porscheov električni model bi trebalo da počne da donosi profit tek 2023. godine.
Оставите одговор