I Porše deli probleme ostalih auto kompanija

Nemačka automobilska kompanija Porsche SE, inače najveći deoničar Volkswagen konglomerata, upozorava da bi mogao da smanji vrednost svog udela u najvećem evropskom proizvođaču automobila za do 20 milijardi eura.

Najnoviji slučaj Poršea pokazuje da je kriza troškova u Folksvagenu poljuljala veru ulagača u proizvođače automobila, budući da je i ova kompanija poklekla pod visokim troškovima, oštrom konkurencijom iz Azije i dugotrajnim žestokim sukobima sa moćnim sindikatima oko zatvaranja fabrika i smanjenja plata.

Inače, Porše SE poseduje 31,9% deoničkog kapitala Volkswagena i 53,3% njegovih glasačkih prava. Na temelju Folksvagenove trenutne tržišne kapitalizacije, ovaj udeo je vredan oko 14,3 milijarde eura. U svetlu aktuelne krize, iz Poršea najavljuju da očekuju otpis vrednosti holdinga za 7 do 20 milijardi eura, prenosi Seebiz.

Naime, zbog napetih pregovora sa sindikatima oko rezanja troškova u poslovanju u Nemačkoj, Folksvagen nije mogao da dovrši svoje finansijsko planiranje za ovu godinu, prisiljavajući tako svoju filijalu Porsche SE da se oslanja na svoje prognoze i očekivanja analitičara.

Tako je Porsche SE, holding kompanija porodice Porsche i Piech, saopštila da takođe očekuje smanjenje vrednosti od 1 do 2 milijarde eura na svoj udeo od 12,5 posto u proizvođaču luksuznih automobila Porsche AG.

Iz kompanije objašnjavaju da su snižene prognoze samo grube procene, s obzirom na to da tržišno okruženje pokazuje tendenciju daljeg povećanja neizvesnosti, manje potražnje na različitim tržištima od prvobitno očekivane, rastuće geopolitičke napetosti i protekcionizma.

U kompaniji očekuju da će rezultat poslovne grupacije nakon oporezivanja u 2024. biti „značajno negativan“, rušeći tako svoju raniju prognozu dobiti od 2,4 do 4,4 milijarde eura, mada i dalje očekuju raspodelu dividende za poslovnu godinu.

Prema procenama LSEG-a, Folksvagenova dividenda, kao jedan od najvažnijih izvora novca za Porsche SE, trebalo bi da padne sa prošlogodišnjih 9 eura na 6,75 eura, nakon što je zarada u prvih devet meseci ove godine smanjena za trećinu u odnosu na prethodnu godinu.

S druge strane, sindikati vrše pritisak na menadžment Volkswagena da dodatno smanji dividendu kako bi smanjio ukupne troškove, ali je finansijski direktor prošle nedelje saopštio da VW planira obim isplate od najmanje 30% zarade.

Inače, analitičari upozoravaju da će u nadolazećim godinama kombinacija pritiska na cene, nižih dividendi od zajedničkih ulaganja u Kini i predanih ulaganja, verovatno spustiti Folksvagenove slobodne novčane tokove na nivo blizu nule, što je loš znak za finansijsku stabilnost kompanije.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор