Električni BMW i3 je, od kako je lansiran 2013. godine, prodat u preko 165.000 primeraka, a kupci su se do sada prilično uverili u njegove kvalitete, te ističu da je ovaj električni automobil vrlo ekonomičan kako u pogledu troškova struje, tako i u smislu redovnog održavanja.
Prvi BMW-ov velikoserijski električni model je u prodaji već duže od šest godina, pa su mnogi njegovi vlasnici do sada prešli značajne kilometraže. U kompaniji kažu da je dosta njih vozilo ovaj automobil više od 200.000 km i navode nekoliko zanimljivih činjenica o jednom i3 čiji je vlasnik Nemac Helmut Nojman.
Naime, on je sa ovim automobilom od 2014. prešao čak 277.000 km, a da uopšte nije menjao originalne kočnice, a to mu je pošlo za rukom zahvaljujući sistemu za rekuperaciju električne energije koji se aktivira u momentu kada vozač skine nogu sa papučice za gas, nakon čega auto automatski usporava, kao da je pritisnuta kočnica. Ova karakteristika električnih automobila omogućava vozačima da znatno ređe koriste kočnicu u odnosu na konvencionalna vozila i tako duže sačuvaju originalne komponente kočionog sistema, prenosi b92.
Nojman kaže i da je njegov i3 prosečno trošio 13 kWh na 100 km, što ga je, nakon obračuna troškova na osnovu cene kilovat-sata, u proseku koštalo 3,90 eura za 100 km vožnje. Ipak, njegov automobil sada nema originalnu bateriju, ali ne zato što se pokvarila, već je pređašnju zamenio novom većeg kapaciteta, da bi sa jednim punjenjem mogao da pređe više.
Bavarski proizvođač je nedavno saopštio da će model i3 proizvoditi sve do 2024. godine, kao i da namerava da ga u narednim godinama stalno unapređuje. Takođe, BMW od nedavno na ovaj automobil daje 8 godina garancije, odnosno za 160.000 pređenih km sa baterijama koje originalno ugrađuje u njega.
Оставите одговор