Bezbednosni sistemi novog Mercedesa

made-in-germany-rs-michael-schumacher
Bivšeg vozača Formule 1 Mihaela Šumahera (Michael Schumacher) Mercedes je početkom ove godine angažovao kako bi pomogao kompaniji u razvoju bezbednosnih sistema i tehnologija. Iako je pre svega njegova uloga da promoviše skup novih tehnologija (Intelligent Drive) koje se ugrađuju u Mercedesove automobile, Šumaherovo vozačko iskustvo svakako će doprineti unapređenju i usavršavanju sistema bezbednosti.

Kako prenosi „B92“, među sistemima kojima će biti opremljen Mercedes C klase za 2014. su “Collision Prevention Assist Plus“, “Distronic Plus“ u kombinaciji sa “Steering Assist“ i “Stop&Go Pilot“ sistemima, zatim “Pre-Safe Brake“, “Brake Assist Plus“, “Active Blind Spot Assist“ i “Active Lane Keeping Assist sistem“.

Collision Prevention Assist Plus pri brzinama iznad 7 km/h aktivira zvučni signal koji ukazuje na opasnost od sudara sa vozilom koje se kreće ispred. Ako vozač ne reaguje na vreme, ili ne pritisne kočnicu dovoljno snažno, sistem je programiran da automatski zakoči vozilo. Sem toga, kada se automobil pri brzinama većim od 30 km/h previše približi vozilu koje se kreće ispred, sistem vizuelnim signalom daje do znanja vozaču da je preblizu drugom automobilu. Novi sistem je projektovan tako da reaguje pri brzinama čak i do 200 km/h. Ako zbog prevelike brzine kretanja nije u stanju da potpuno zaustavi automobil pre sudara, on će ipak svojom aktivacijom doprineti da se posledice sudara minimizuju, kako kažu u Mercedesu. Sistem se aktivira i prilikom nailaska na nepokretnu prepreku ili zaustavljen automobil, pri brzinama do 50 km/h.

“Distronic Plus“ u kombinaciji sa “Steering Assist“ i “Stop&Go Pilot“ sistemima omogućava vozaču da zadrži bezbedno rastojanje u odnosu na vozilo ispred, čak i u uslovima saobraćajnih gužvi i pri čestom stani-kreni načinu vožnje. Tehnologija obuhvata i mogućnost manjih korekcija pravca kretanja kako bi se izbegao bočni kontakt sa drugim vozilima u saobraćaju.

“Pre-Safe Brake“ funkcija, pre svega u uslovima gradske vožnje obezbeđuje automatsko kočenje u slučaju nailaska na pešaka ili zaustavljeno vozilo, u slučaju da vozač ne reaguje na vreme i ne zakoči. Pri brzinama do 50 km/h, sistem je u stanju da zaustavi automobil pre kontakta, dok kod brzina 50-70 km/h ublažava posledice udara.

“Brake Assist Plus“ u kobinaciji sa “Cross-Traffic“ asistencijom pojačava silu kočenja ako sistem proceni da je vozač nedovoljno jako pritisnuo papučicu, kako bi se izbegao eventualni sudar. Sistem se aktivira i u slučaju ako drugo vozilo nailazi s boka, kao što je to slučaj na raskrsnicama i ukrštanjma.

“Active Blind Spot Assist“ aktivira zvučno i vizuelno upozorenje ukoliko se drugo vozilo nalazi u mrtvom uglu i sprečava eventualni bočni kontakt kočenjem i korekcijom pravca kretanja.

“Active Lane Keeping Assist sistem“ vibracijom volana upozorava vozača u slučaju da automobil pređe točkovima u susednu traku. Ako vozač na ovo ne reaguje i automobil pređe liniju koja razdvaja dve saobraćajne trake, sistem popravlja pravac kretanja i po potrebi koči vozilo kako bi ga zadržalo unutar svoje trake.

Ovo su samo neke od tehnologija kojima će biti opremljen novi Mercedes C klase, kažu u toj kompaniji, a više tehničkih detalja biće poznato nakon njegove premijere.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор