Senat grada Berlina odlučio je da podrži inicijativu nemačkih gradova za uvođenje drastičnog ograničenja maksimalne brzine na 30 km/h i veće korišćenje javnog prevoza radi čistijeg vazduha i manje saobraćajnih nezgoda, navodi se u saopštenju na sajtu Grada.
Suština ove ideja je da se omogući lokalnim samoupravama da same odlučuju gde je uvođenje ograničenja brzine potrebno, budući da državni propisi o drumskom saobraćaju još uvek ne dopuštaju takvu slobodu odlučivanja. Prema važećem zakonu, ograničenje od 30 km/h na glavnim putevima moguće je samo u izuzetnim situacijama, objasnila je senatorka za životnu sredinu, mobilnost, zaštitu potrošača i klime Betina Jaraš koja je Berlinu i predložila da podrži inicijativu, prenosi Energetskiportal.
– Potrebno nam je više opcija za nametanje ograničenja od 30 km/h, u cilju da više nemamo smrtne slučajeve ili ozbiljne povrede na putu. Usporavanje je odlučujući faktor za veću bezbednost na putu – poručila je senatorka Jaraš.
Inače, inicijativu su u julu 2021. godine pokrenuli gradovi Frajburg, Lajpcig, Ahen, Augsburg, Hanover, Minster i Ulm, a predlog je od tada podržalo više od 60 drugih gradova i opština. Inicijativa ima za cilj da privoli saveznu vladu da revidira zakon o drumskom saobraćaju i ponovo propiše maksimalnu dozvoljenu brzinu u urbanim oblastima, s obzirom na to da je gradovima i opštinama potreban novi pravni okvir koji će im omogućiti da postave ograničenje brzine od 30 km/h tamo gde smatraju da je to korisno i prikladno, a imajući u vidu relevantne probleme životne sredine, saobraćaja i urbanog razvoja.
Оставите одговор