Najveći svetski proizvođači automobila, među kojima su i nemački, u prvom tromesečju ove godine su zabeležili veliki rast prometa, koji prodaja i profit nisi ispratili, budući da su ostvarili manju zaradu.
Naime, promet je porastao za 19 posto međugodišnje, ali je profit, bez uračunatih kamata i poreza, rastao stopom od svega 6,1 posto. Prodaja je porasla za svega 4 procenta, a profitabilnost je sa 9 opala na 8 posto, saopštila je konsultantska kuća Ernst i Jang (EY).
Među 16 proizvođača koje je analizirala ta konsultantska kuća, novi lider u maržama bio je Mercedes. Sa razlikom između nabavne i prodajne cene od 14,7 procenata, štutgartska kompanija je iza sebe ostavila BMW (14,6%) i Kia koncern (12,1%). Tesla, koji je ranije vodio, sada je na četvrtoj poziciji sa maržom od 11,4 posto.
– Prvi put od početka 2021. vidimo jasne znake erozije profita, koji više ne raste tako snažno kao promet. Tržište se normalizuje. Novi automobil uskoro više neće biti tako retka roba kao prošle godine, pa će proizvođačima biti sve teže da tržištu diktiraju cene i izbegavaju popuste. Vremenu marži iz snova u pojedinim kompanijama brzo će doći kraj – poručio je stručnjak EY za Zapadnu Evropu Konstantin Gal.
Оставите одговор