Nemački proizvođač luksuznih automobila „Audi“ snizio je progozu svojih prodajnih rezultata za 2015. godinu, zbog slabljenja tražnje na kineskom tržištu.
Za ovu „Folksvagenovu“ filijalu Kina predstavlja glavno tržište koje diktira i sveukupnu globalnu prodaju. Pre dva meseca kompanija Audi je objavila da u tekućoj godini očekuje rast globalne prodaje od 5,0 do čak 9,9 procenata, prenosi agencija „Rojters“.
Audi je u 2014. godini zabeležio rekordnu prodaju od 1,74 miliona vozila, zbog čega su i prognoze za ovu godinu bile optimističke, ali je usled pada tražnje u Kini sada prinuđen da revidira projekciju rasta prodaje svojih vozila u ovoj godini na raspon od 3,0 do 4,0 posto.
Kristijan Klinger, komercijalni direktor ove kompanije, izjavio je da su neizvesne perspektive na kineskom tržištu, gde je Audi u prvoj polovini ove godine prodao trećinu od ukupno 902.400 prodatih vozila u svetu. U prvom polugođu, istovremeno je porastao i operativni profit kompanije za 9,1 posto, zahvaljujući snažnom rastu prodaje na evropskom tržištu.
U saopštenju Audija se dodaje da su troškovi u vezi sa lansiranjem novih modela, kao što su „SUV Q7“ i limuzina „A4“ donekle umanjili polugodišnji rezultat, a što se tiče ukupnih godišnjih prihoda, Audi je potrvdio da očekuje njihov rast, uz operativnu maržu od 8,0 do 10 posto.
Оставите одговор