I pored toga što je nemačka autoindustrija u ozbiljnoj krizi, a Volkswagen možda i ponajviše od svih, ova poslovna grupacija je prošlog meseca ostvarila odlične rezultate, pre svega zahvaljujući češkoj marki automobila.
Folksvagen grupacija je tokom prethodnog meseca ostvarila rekordan udeo na evropskom tržištu, sa 287.000 registrovanih novih automobila, što u odnosu na oktobar 2023. predstavlja povećanje za 11 posto. Sa ovakvom prodajom, udeo VW grupe na tržištu dostigao je nivo od 27.6%, najviše u prethodne tri godine, pokazuju podaci Jato Dynamicsa.
Za ovakav uspeh u velikoj meri su zaslužni potpuno električni automobili. Tako se na vrhu liste najprodavanijih električnih vozila (EV) u Evropi nalazi Škoda Enyaq, koja je bila popularnija od Teslinog Modela Y. Pored Škode, za 24% je porastao i broj registracija modela VW ID.4, a registrovano je i više od 5.000 primeraka VW ID.7.
Kada je u pitanju prodaja potpuno električnih vozila, na prvom mestu je Škoda Enyaq, za njom je Tesla Model Y, pa VW ID.4, Volvo EX30, a zatim i VW ID.7. Među hibridnim vozilima prvi je Volvo XC60, zatim BMW X1, VW Tiguan, Ford Kuga i BMW X5, prenosi b92.
Sa druge strane, najnižu prodaju imala su Stellantisova vozila, čiji je udeo na tržištu nastavio da pada, zbog čega je Felipe Munjoz, analitičar za Jato Dynamics, poručio ovoj poslovnoj grupaciji da „mora da osveži svoju ponudu“.
Rast prodaje vozila zabeležile su i Toyota i Geely grupacije. Japanski brend Yaris je i dalje ubedljivo najpopularniji, a sledi ga model CH-R. U slučaju Geely grupe, i Volvo i Polestar su postigli znatan uspeh.
Ukupno posmatrano, na prvom mestu po broju prodatih primeraka u Evropi i dalje je Dacia Sandero, koja je isporučena na 21.740 adresa. Na drugom mestu je Peugeot 208, koji je zabeležio porast broja registracija od čak 41% u odnosu na oktobar prošle godine. Među najprodavanijim modelima našli su se i VW Tiguan, Renault Clio, Toyota Yaris Cross, VW Golf, Toyota Yaris, Kia Sportage, VW T-Roc i Škoda Octavia.
Оставите одговор