U Nemačkoj prodaja piva ponovo u padu

Loše poslovanje nemačkih pivara i distributera se nastavilo i u prvih šest meseci ove godine, nakon prošlogodišnjeg blagog rasta koji se desio posle ukidanja većine restrikcija vezanih za pandemiju korona virusa, pokazuju poslednji objavljeni podaci.

U prvom polugođu ove godine prodaja piva u Nemačkoj pala je na 4,2 milijarde litara, što je za 2,9% manje međugodišnje posmatrano, saopštio je Savezni zavod za statistiku (Destatis). Ta brojka uključuje domaću prodaju i izvoz piva, kao i piva uvezenog iz drugih evropskih zemalja, a ne uključuje bezalkoholno pivo i ono uvezeno iz zemalja van EU, prenosi agencija Beta.

Tako je prodaja unutar Nemačke, koja predstavlja 82% ukupne prodaje, pala za 3,5%, na 3,4 milijardi litara. Izvoz nemačkog piva samo je neznatno pao, jer su pivare izvezle 404 miliona litara drugim zemljama EU, što predstavlja pad od 0,4%, a 347,9 miliona litara zemljama van EU, što je pad od 0,2% međugodišnje.

Već duže vremena nemačke pivare se bore sa silaznim trendom podstaknutim zabrinutošću građana za zdravlje i drugim faktorima, iako je prošle godine zabeležen mali oporavak, kada su restorani i barovi ponovo bili otvoreni nakon dugih zaključavanja tokom 2020. i 2021. godine. Podaci pokazuju da je ukupna prodaja za prvu polovinu ove godine za čak 12,2% niža u odnosu na period pre deset godna.

– Nemačko udruženje pivara (DBB) pripisuje poslednji pad prodaje hladnom vremenu tokom proleća i visokoj inflaciji koja je oborila potrošnju. Ova godina se pokazuje kao još jedna izrazito zahtevna za pivare, od kojih su većina male i srednje veličine, pošto se suočavaju sa eksplozijom troškova od početka pandemije, koje samo delimično mogu da prenesu na potrošače – objasnio je direktor grupe Holger Ajhle.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор