U Štutgartu je, u ulici koja ima posebnu traku za bicikliste i motocikliste odvojenu isprekidanom linijom, nedavno postavljen saobraćajni znak koji zabranjuje preticanje biciklista i motociklista.
Budući da, zbog nedostatka širine, ulica na pojedinim mestima ne omogućava normalan prolaz automobila, jer nema minimum 1,5 metara bočnog razmaka (pri preticanju) propisanih zakonom, na tim mestima je zabranjeno preticanje, a kazna za prekršitelje iznosi 70 eura.
Novi znak praktično sugeriše da će na pojedinim deonicama u dotičnoj ulici najsporiji učesnik u saobraćaju, odnosno biciklista, diktirati brzinu kretanja svih drugih vozila.
Aktuelne velike promene u auto-industriji, kao i sve veći broj različitih ličnih prevoznih sredstava, uz podizanje nivoa ekološke svesti građana, sve više utiču na promene u saobraćaju brojnih gradova. Tako se menjaju i same ulice na kojima motorizovana vozila polako gube povlašćeni status.
Ove promene su posebno uočljive u urbanim gradskim jezgrima, gde se nastoji da se automobili u potpunosti uklone iz saobraćaja, kako bi prostor prepustili pešacima i ekološki prihvatljivijim ličnim prevoznim sredstvima.
Nemačka, kao i neke druge zemlje Zapande Evrope i Skandinavije, već uveliko radi na ovoj transformaciji, piše Index.
Оставите одговор