U Nemačkoj je nakon ukidanja restriktivnih epidemioloških mera prodaja piva ponovo porasla na oko 4,3 milijarde litara, što je za 3,8 procenata više nego što je prodato u prvoj polovini prošle godine, saopštio je Savezni zavod za statistiku (Destatis), a prenosi agencija DPA.
U prvoj polovini godine nemačke pivare su na domaćem tržištu prodale 3,6 milijardi litara, ili za 6,4 posto više nego u istom periodu prošle godine. Izvoz nemačkog piva u zemlje Evropske unije porastao je za 6,6 posto, dok je u zemlje van Unije izvoz opao za 19,1 posto.
Međutim, prodaja piva je u ovoj godini slabija za 5,5 posto u odnosu na isto razdoblje pre pandemije, 2019. godine. Zavod za statistiku ističe da prodaja piva već duže vreme pada jer su Nemci zbog visoke inflacije smanjili odlaske u kupovinu. Promet je u maloprodaji u junu realno opao za 8,8 posto u odnosu na isti mesec prošle godine, a u pitanju je najveći pad prema podacima beleženim od 1994. godine.
Institut za tržišna istraživanja GfK navodi da visoka inflacija guši raspoloženje potrošača za kupovinom. Podaci pokazuju da se u odnosu na maj ove godine promet realno smanjio za 1,6 posto. U maloprodaji prehrambenih proizvoda u julu je registrovan realni pad od 1,7 procenata u odnosu na maj ove godine, a od 7,2 posto u odnosu na jun prošle godine.
Ni maloprodaja tekstila, odeće, obuće i kožne galanterije nije uspela da održi pozitivne trendove iz prethodnog dela godine, jer se promet smanjio za 5,4 posto u odnosu na maj, a u odnosu na jun prošle godine za čak 10,1 posto.
Takođe, i onlajn trgovina preko interneta, koja je procvetala u vreme pandemije, trenutno beleži izraziti minus. Prema statističkim podacima, u odnosu na jun prošle godine, taj pad iznosi čak 15,1 posto.
Оставите одговор