Prodaja piva u Nemačkoj, kao najvećem evropskom proizvođaču ovog pića, znatno je porasla u prvoj polovini ove godine, pre svega zahvaljujući povećanoj tražnji za pivom u vreme Svetskog fudbalskog prvenstva tokom juna, pokazali su podaci Saveznog zavoda za statistiku „Destatisa“.
Kako ocenjuje agencija „Rojters“, povećana tražnja za pivom je odlična vest za nemačke pivare, čija se prodaja u protekle dve decenije suočila sa velikim padom. U prvoj polovini ove godine prodato je oko 48 miliona hektolitara piva, ili za 4,4 procenta više u odnosu na isti period protekle godine. U saopštenju „Destatisa“ navodi se i da je rastu prodaje piva naročito doprineo mesec jun, kada je u Brazilu počelo Svetsko fudbalsko prvenstvo.
Fudbalska reprezentacija Nemačke je 13. jula, po četvrti put u istoriji osvojila titulu prvaka sveta, što je izazvalo opšte oduševljenje i slavlje širom Nemačke, tokom kojeg su popijene ogromne količine piva. U Nemačkoj je samo tokom juna, prodato 9,7 miliona hektolitara piva, što je za 14 posto više nego u istom mesecu prošle godine.
Uprkos dugačkoj tradiciji proizvodnje i ispijanja piva u Nemačkoj, u proteklih 25 godina njegova prodaja je pala za više od trećine, jer su se mladi ljudi uglavnom okrenuli žestokim i bezalkoholnim pićima.
Najveći svetski proizvođač piva, belgijski „AB InBev“, u drugom kvartalu ove godine ostvario je rast prihoda od 7,2 posto u Brazilu, delom takođe zahvaljujuci Svetskom prvenstvu u fudbalu. Međutim, njihov ukupan neto profit oštro je opao, budući da je kompanija u prošlogodišnjem drugom kvartalu imala jednokratnu dobit od 6,42 milijarde dolara na ime promene vrednosti filijale „Grupo Modelo“, koja prozivodi pivo „Korona“. Njihov neto profit smanjen je na 2,81 sa 7,56 milijardi dolara, koliko je iznosio u istom periodu prošle godine, a prihodi su porasli 15 posto, na 12,2 milijarde dolara. Obim prodaje piva porastao je jedan posto, a prodajne cene piva četiri posto na svetskom nivou.
Оставите одговор