Mercedes sa autonomijom vožnje od preko 1.000 km

Početkom godine Mercedes je predstavio koncept električnog automobila Vision EQXX, ustvrdivši da može da pređe preko 1.000 km sa jednim punjenjem baterije. Sada su to i dokazali, budući da je EQXX sa punom baterijom uspeo da pređe put od nemačkog Zindelfingena, preko švajcarskih Alpa i severne Italije do Kasi na Azurnoj obali, prosečno trošeći 8,7 kWh na 100 km.

Putovanje je započelo u hladnim i kišnim uslovima, a odvijalo se uobičajenim brzinama, uključujući i vožnju do 140 km/h na nemačkom auto-putu, kao i blizu granične brzine na drugim deonicama. Nakon 11 sati i 32 minuta vožnje, EQXX je stigao na odredište sa 15 procenata punom baterijom, što je bilo dovoljno za još oko 140 kilometara vožnje.

Stvar je u tome da EQXX postiže dodatnu efikasnost zahvaljujući izuzetno niskom otporu guma od 4,7, budući da su im dimenzije 185/65 R 20 97T, pa imaju veliki prečnik i uski gazni sloj. Bridgestone je za ovaj automobil razvio posebne gume Turanza Eco, koje kombinuju dve inovativne tehnologije za veću autonomiju vožnje. Naime, Enliten tehnologija smanjuje otpor kotrljanja i masu pneumatika do 20 posto, dok Logic tehnologija smanjuje deformaciju guma.

U saradnji sa Mercedesovim timom za aerodinamiku, optimizovan je dizajnerski prelaz sa gume na felnu, a povećanju autonomije doprineo je i fiksni solarni krov sa 117 solarnih ćelija za napajanje 12-voltne baterije koja strujom snabdeva pomoćne potrošače, kao što je navigacionii sistem. Ukupno gledano, ovo solarno punjenje povećava autonomiju vožnje za nešto više od dva posto, što u realnosti iznosi negde oko 25 kilometara na 1.000 kilometara.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор