Početkom godine Mercedes je predstavio koncept električnog automobila Vision EQXX, ustvrdivši da može da pređe preko 1.000 km sa jednim punjenjem baterije. Sada su to i dokazali, budući da je EQXX sa punom baterijom uspeo da pređe put od nemačkog Zindelfingena, preko švajcarskih Alpa i severne Italije do Kasi na Azurnoj obali, prosečno trošeći 8,7 kWh na 100 km.
Putovanje je započelo u hladnim i kišnim uslovima, a odvijalo se uobičajenim brzinama, uključujući i vožnju do 140 km/h na nemačkom auto-putu, kao i blizu granične brzine na drugim deonicama. Nakon 11 sati i 32 minuta vožnje, EQXX je stigao na odredište sa 15 procenata punom baterijom, što je bilo dovoljno za još oko 140 kilometara vožnje.
Stvar je u tome da EQXX postiže dodatnu efikasnost zahvaljujući izuzetno niskom otporu guma od 4,7, budući da su im dimenzije 185/65 R 20 97T, pa imaju veliki prečnik i uski gazni sloj. Bridgestone je za ovaj automobil razvio posebne gume Turanza Eco, koje kombinuju dve inovativne tehnologije za veću autonomiju vožnje. Naime, Enliten tehnologija smanjuje otpor kotrljanja i masu pneumatika do 20 posto, dok Logic tehnologija smanjuje deformaciju guma.
U saradnji sa Mercedesovim timom za aerodinamiku, optimizovan je dizajnerski prelaz sa gume na felnu, a povećanju autonomije doprineo je i fiksni solarni krov sa 117 solarnih ćelija za napajanje 12-voltne baterije koja strujom snabdeva pomoćne potrošače, kao što je navigacionii sistem. Ukupno gledano, ovo solarno punjenje povećava autonomiju vožnje za nešto više od dva posto, što u realnosti iznosi negde oko 25 kilometara na 1.000 kilometara.
Оставите одговор