U Evropi u segmentu luksuznih automobila, u kojem prestiž, performanse i tehnološke inovacije konstantno dižu standarde, BMW Serije 5 prednjači po prodaji. Iako tržištem dominira aktuelna osma generacija, lansirana u maju 2023, nemački proizvođač već priprema osveženu verziju.
Sa prodatih 20.402 primerka Serije 5 u prva četiri meseca ove godine (međugodišnji rast od 56%), BMW je u Evropi ubedljivo bio ispred konkurencije, pokazuju podaci koje je objavio Automotive Europe. Mada se deo tog rasta pripisuje smeni starog modela, prodajni tempo i dalje je impresivan.
U istom periodu je u okviru Mercedesove E-klase prodato 15.811 primeraka, što takođe predstavlja rast od 19%, ali ipak nedovoljan da bi se sustigao BMW. Audi A6 i S6 su zajedno dostigli 13.774 prodatih primeraka, takođe uz rast od 10%, prenosi b92.
Što se tiče električnih automobila, i u ovom segmentu BMW i5 je na vodećoj poziciji sa 8.843 prodata primerka, što predstavlja rast u odnosu na prethodnu godinu od čak 55 procenata. Audi A6 e-tron je takođe blizu, sa 7.460 prodatih jedinica, dok je Mercedes EQE doživeo pad od 22%, sa svega 3.740 prodatih primeraka.
Glavni razlog uspeha nemačke trojke leži u širokoj ponudi pogona – od modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), preko hibrida, do čisto električnih verzija. Veliku ulogu u svemu ima i popularnost karavan verzija, s obzirom na to da se u Nemačkoj čak 60% kupaca opredeljuje za karavan umesto limuzine.
Оставите одговор