Više brendova unutar Volkswagenovog konglomerata beleži značajan skok prodaje električnih vozila. Globalne isporuke potpuno električnih automobila porasle su do juna za 47%, na ukupno 465.500 prodatih primeraka, što je povećalo udeo EV u ukupnim isporukama sa 7% na 11%.
Za rezultat nije zaslužna samo jedna marka. Matični brend Volkswagen zabeležio je rast prodaje EV za 14,3%, na 192.600 isporučenih primeraka, Škoda je zabeležila rast od neverovatnih 147,8%, na 73.000 isporuka, dok su Seat i Cupra zajedno napravili skok od 105,3%, sa ukupno 37.600 prodatih električnih vozila. Audi je ostvario rast od 32,3%, sa 101.400 jedinica, a Porsche od čak 279%, uz 34.200 isporučenih EV modela, pre svega zbog velike potražnje za električnim Macanom, prenosi b92.
Najprodavaniji električni modeli bili su ID.4 i ID.5, kojih je do juna ukupno prodato 84.900. Slede ih pristupačni ID.3 hečbek, sa 60.700 prodatih jedinica i Audi Q4 E-Tron i Sportback, sa 44.600 primeraka. Posmatrano s druge strane, najpristupačniji Volkswagenovi EV modeli još uvek nisu ni lansirani na tržište. ID.2 stiže 2026. sa početnom cenom u Nemačkoj od oko 25.000 eura, dok se 2027. očekuje još jeftiniji ID.1 po ceni od oko 20.000 eura. U skladu sa uobičajenom VW strategijom, više verzija ovih modela sa oznakama sestrinskih brendova pridružiće se ukupnoj ponudi.
Sa pristupačnijim modelima i devetom generacijom isključivo električnog Golfa, koji stiže pre 2030. godine, budućnost VW poslovne grupacije izgleda svetlo. Tome doprinosi i činjenica da kompanija Tesla beleži ozbiljan pad prodaje. Ipak, konkurencija ne dolazi samo iz SAD, jer Stellantis i Renault ubrzano šire ponudu EV modela kako bi se spremili za najavljenu zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima u EU od 2035. godine. Održavanje prodajnog momentuma VW-u dodatno otežavaju i kineski proizvođači koji takođe osvajaju evropsko tržište.
Inače, snažne performanse u prodaji EV modela doprinele su u prvoj polovini godine ukupnom rastu isporuka VW grupacije od 1,3%, na 4,41 milion vozila. Rastu su takođe doprineli i Plug-in hibridi, sa rastom prodaje od 41% i ukupno 192.300 prodatih jedinica. Ponudu PHEV modela VW je unapredio većim baterijama koje sada omogućavaju do 143 km dometa u EV režimu.
Međutim, veća prodaja ne rešava sve probleme kompanije. VW agresivno sprovodi mere štednje, uključujući i planirano ukidanje više od 35.000 radnih mesta u Nemačkoj do 2030. godine. Prema najavama, kapacitet domaće proizvodnje biće smanjen za 734.000 vozila, delom i zbog premeštanja proizvodnje Golfa u Meksiko, dok je budućnost fabrike u Osnabriku neizvesna nakon što će proizvodnja modela T-Roc Cabriolet biti prekinuta sredinom 2027. godine. Sem toga, i proizvodnju automobila u drezdenskom pogonu takođe će biti obustavljena do kraja ove godine.
Ipak, dok prodajni bum električnih vozila daje VW-u preko potrebni predah, kompanija istovremeno priznaje da i dalje teško zarađuje na električnim vozilima. Cilj da se dostigne cenovni paritet sa SUS modelima prvo je bio postavljen za ovu godinu, ali je sada pomeren za 2026. Kada konačno uspeju da optimizuju troškove proizvodnje EV modela, VW-ova električna ofanziva mogla bi da se ubrza još više. U međuvremenu, pritisak da se izbegnu ogromne EU kazne za emisije štetnih gasova samo dodatno motivišu kompaniju da još jače gura električna vozila.


Оставите одговор