Volkswagen se okreće vodoniku kao gorivu

Vodeći nemački proizvođač automobila Volkswagen uveliko radi na konstruisanju novih gorivnih ćelija koje su navodno mnogo jeftinije od postojećih na tržištu, a omogućiće vozilima na vodonik da sa jednim punjenjem pređu do 2.000 km, javlja Jutarnji.

Folksvagen je nedavno podneo zahtev za registraciju ovog patenta, što predstavlja zaokret u pomalo pesimističnom stavu koji automobilska kompanija inače ima o vodoniku. Naime, glavni izvršni direktor kompanije Herbert Diess je u maju negirao potencijal vodonika kao izvora energije za električne automobile rekavši da se pokazalo da automobili na vodonik nisu rešenje za problem klime, da je u saobraćaju zavladala elektrifikacija, da su lažne rasprave gubljenje vremena i da treba poslušati nauku.

Iako je tehnološka kompanija Kraftwerk podnela zahtev za registraciju ovog patenta zajedno sa Folksvagenom, njeni predstavnici uveravaju da ne rade isključivo za jednog proizvođača vozila.

– Bez obzira na proizvođača, cilj nam je da naša tehnologija bude lansirana u serijskom vozilu do 2026. godine. Reč je o seriji od oko 10.000 vozila, raspoređenih kod nekoliko proizvođača automobila – objasnio je Saša Kühn, izvršni direktor kompanije Kraftwerk.

Inače, za razliku od načina na koji ogromne baterije u električnim automobilima skladište električnu energiju koja se oslobađa prema potrebama vozila, vodonikove gorivne ćelije su sposobne da same proizvode električnu energiju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор