U aktuelnoj obnovi svojih modela, nemački Audi je stigao i do treće generacije kompaktng premijum krosovera Q3, a nakon predstavljanja novih generacija A5 i Q5, kao i električnih modela A6 i Q6 E-Tron.
Na spoljašnjosti novog Audija Q3 najviše se ističu podeljena prednja i zadnja svetla. Gornja dnevna svetla su vidljiva, dok su glavna Matrix LED svetla skrivena iza zatamnjenog stakla u braniku. Svaki far sadrži čak 25.600 mikro-LED dioda debljine pola ljudske dlake, što podrazumeva i visoke troškove eventualne zamene. Zadnja svetla su podeljena na dve celine – donju LED i gornju OLED, a sastoje se od 36 segmenata i mogu formirati šest konfiguracija koje se mogu kombinovati sa osvetljenim Audi amblemom, prenosi b92.
Unutrašnjost Q3 u skladu je sa novom Audijevom filozofijom da za suvozača nema ekrana. Instrument tabla je od 11,9 inča, a tu je i centralni tačskrin od 12,8 inča koji koristi Android Automotive sistem. Na volanu su haptičke komande, a jedna od većih novina je akustično staklo na prednjim bočnim prozorima, koje obezbeđuje tišu vožnju. Menjač više nije na središnjoj konzoli, već s desne strane iza volana, čime je oslobođen prostor za dva velika držača za čaše, ležište za bežično punjenje telefona i dva USB porta.
Gepek ima 488 litara zapremine sa standardnim položajem zadnje klupe, a vozilo može vući prikolicu mase do 2.100 kg. Skuplje verzije imaju 20-inčne točkove, a osnovna 17-inčne, širina guma je povećana sa 215 na 235 mm, dok je koeficijent otpora vazduha smanjen sa 0,32 na 0,30.
Osnovni model koristi 1.5 TSI benzinski motor sa lakim hibridom i deaktivacijom cilindara, snage 150 KS (110 kW) i 250 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a uparen je sa 7-stepenim DSG menjačem i pogonom na prednje točkove. U ponudi su i 2.0 TFSI benzinac sa 265 KS (195 kW) i 400 Nm, uz Quattro pogon na sva 4 točka, kao i 2.0 TDI dizel motor sa 150 KS (110 kW) i 360 Nm, bez Quattro pogona, koji koristi isti DSG menjač.
Tu je i plug-in hibrid verzija sa prednjim pogonom, koja kombinuje 1.5 benzinski i elektromotor, ukupne snage 272 KS (200 kW) i 400 Nm. Baterija je od 19,7 kWh, a obezbeđuje domet do 120 km po WLTP-u i DC punjenje do 50 kW, pri čemu se od 10 do 80% kapaciteta napuni za manje od 30 minuta. Menjač je 6-stepeni automatik.
Novi Audi Q3 stiže na evropsko tržište u septembru ove godine, po ceni od 44.600 eura za osnovni model, a 49.300 eura za hibrid. Za sada nema planova za potpuno električni Q3, ali Audi najavljuje pristupačniji električni model u segmentu A3 već sledeće godine, u formi hečbeka ili krosovera.


Оставите одговор