Proizvodi malih firmi u velikim trgovinskim lancima

Umesto hrane, pića i kozmetike velikih brendova, potrošači u Srbiji sve češće biraju proizvode malih radionica. Takve robe nema dovoljno u trgovinskim lancima, jer dobro mesto na rafovima košta od 500 do 3.500 eura, pa su akcije Privredne komore Srbije (PKS), poput „Dana domaćih dobavljača“, za mnoge jedini način da svoje proizvode predstave većem broju kupaca.

Tako je, na primer, porodičnu proizvodnju ratluka, koji je prodavala u svojoj radnjici i po užičkim kafanama, Milica je unapredila prijavom na konkurs „Snažne i odvažne“, što joj je omogućilo da preko trgovinskog lanca svoj proizvod plasira u čak 35 gradova, prenosi RTS.

Prema rečima Milice Stevanović iz kompanije Lidl Srbija, cilj ovakvih akcija nije samo prodaja dogovorenih količina u toku jedne nedelje, već i promocija proizvoda i samih preduzetnica. Kako je precizirala, domaće sirće, rakija i kolači su odmah prodati, nešto teže je išla prodaja premijum meda sa suvim voćem.

Zbog ovako dobre poslovne prilike, mnogi mali proizvođači se bore i za mesto na rafovima vinarija ili prodavnica delikatesa, a veliko interesovanje je privukla i akcija PKS pod nazivom „Dani domaćih dobavljača“.

– Konstantno radimo u tom lancu snabdevanja da bude bogatiji, jer definitivno na policama treba da ponudimo proizvode koji imaju deklaraciju, za koje znamo izvor i od čega se sastoje – napominje Tijana Maljković iz Privredne komore Srbije.

Međutim, ukoliko proizvođači nisu u mogućnosti da plate uvođenje standarda, a ni dobro mesto na rafovima velikih prodavnica, svoje proizvode mogu da prodaju i na drugi način, pod brendom nekog od trgovinskih lanaca.

– Proizvodnja pod trgovačkom markom je dobar način za sve proizvođače, ne samo male, da uđu u velike trgovinske lance, obezbede siguran plasman svoje robe i ne ulažu u marketing. Naravno tu treba biti oprezan da ne dođe do kanibalizacije sopstvenog brenda – objašnjava Željko Rakić iz Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

Saradnja velikih trgovaca sa malim brendovima je utakmica u kojoj obe strane pobeđuju, jer trgovci dobijaju mogućnost promocije kao društveno-odgovornih kompanija, a proizvođači sigurnu isplatu nabavne cene i šansu da svoj proizvod predstave van granica lokalnog tržišta.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор