Iz nemačke kompanije ZF, koja je fabriku za proizvodnju auto-delova otvorila u Pančevu pre dve godine, poručuju da su i više nego zadovoljni dosadašnjim poslovnim rezultatima ostvarenim u našoj zemlji, prenosi TV Pink.
Pored fabrike koja od 2019. proizvodi motore za električna i hibridna vozila najpoznatijih svetskih proizvođača automobila, nemački investitor je izgradio i razvojno-istraživački centar, koji razvija rešenja za budućnost auto-industrije, a za koji naši mladi inženjeri kažu da je prilika za napredovanje kakva se ne propušta.
– Uložili smo značajne resurse i sva svoja znanja, obezbedili podršku da se ovaj projekat odvija neverovatnom brzinom i realno, uspeli smo da uradimo više od onoga što smo planirali. ZF je najmoderniji trend u auto-industriji, koji su prepoznali naši klijenti, naši partneri, naši zaposleni, cela kompanija i divizija u okviru koje poslujemo – poručuje direktor ZF Milan Grujić.
Nemački gigant posluje u preko 40 zemalja sveta, a u svojim naučno-istraživačkim centrima prvo razvija i dizajnira motore prema željama kupca, a zatim ih podvrgava obimnim testiranjima, upravo kao što to radi i u svom centru u Pančevu. Ovaj centar je jedinstven upravo jer se tu ispituju delovi koji će u budućnosti pokretati električne automobile.
– Imamo 16 laboratorija sa 20-tak najmodernijih ispitnih stolova koje je konstruisao, osmislio i proizveo ZF, a to je najnovija oprema sa najnovijom tehnologijom. Motori moraju da prođu testove izdržljivosti, zbog čega se u ovoj ispitnoj prostoriji simuliraju uslovi vožnje na putu, dok se u kontrolnoj sobi proces testiranja prati do najsitnijih detalja – objašnjava vođa Odeljenja testiranja Boriša Jovanović.
Prema rečima Marka Obradovića, test inženjera za sistemska ispitivanja, jednim ciklusom testova obuhvaćena je vožnja kroz grad, zaustavljanje, parkiranje i vožnja po auto putu, odnosno sve faze vožnje kroz koje bismo prolazili u svakodnevnom životu.
– Svi segmenti su skupljeni u jedan ciklus od 22 minuta, a mi uz pomoć automatizacije ponavljamo jako veliki broj tih ciklusa kako bi simulirali da mašina u nekom jako kratkom periodu pređe od 150.000 do 200.000 kilometara, isto kao da se radi o vožnji po pravom putu – kaže Obradović i dodaje da jedan takav test traje tri do četiri meseca.
Na drugim ispitnim stanicama proveravaju se osnovne karakteristike motora, poput koliko snage može da razvije, koliku temperaturu podnosi i koliko vibracija. Inženjer za projektovanje i podršku serijskoj proizvodnji, Slobodan Janković, ističe da ovaj centar pruža velike mogućnosti za usavršavanje. On kaže da se dlučio da konkuriše za posao u ovoj firmi pre svega zbog same ideje testiranja motora, koja mu je bila privlačna kao nešto novo. U to se i praktično uverio, pa dodaje da tako nešto ne postoji u Srbiji, budući da ovakav centar omogućava stručnjacima da nauče specifične stvari, jer je mnogo iskusnih inženjera u okviru kompanije spremno da podeli svoje znanje sa mlađim kolegama.
– Potencijal za napredovanje i uslovi rada koje smo obezbedili čine fabriku i razvojni centar ZF u Pančevu pravim mestom za početak ili nastavak profesionalne karijere i garantuju sigurnost, perspektivu i daju razlog našim ljudima da razmišljaju, da ostanu u svom gradu, u svojoj zemlji. U razvojno istraživačkom centru trenutno radi nešto više od 80 ljudi, a ukupan broj zaposlenih u pančevačkoj kompaniji je gotovo hiljadu, a tu nije kraj, jer su u planu i novi projekti – kaže HR menadžer Petar Petrović.
Оставите одговор