Kako bi stali na put problemu zagađenja okoline, koje prave drumska teretna vozila, kompanija „Simens“ i nemačka savezna država Hesen zajednički su ponudili rešenje u vidu elektrifikacije prvih 10 kilometara auto-puta.
Stručnjaci predviđaju da će se prevoz tereta kamionima u narednih 30 godina povećati za 200 posto. Roba se teretnim vozilima transportuje relativno brzo, međutim, ovakav vid prevoza je skup, a kamionski motori znatno zagađuju okolinu.
Nemci, stoga, predlažu da se hibridni kamioni povežu na električne kablove iznad puta, baš kao trolejbusi, što bi im omogućilo vožnju na čistu energiju. Kada napuste takozvani, e-auto-put, teretna vozila bi pogon vratila na svoje dizel motore, piše „Treehugger“, a prenosi „gradanja.rs“.
Simensova tehnologija je već spremna za primenu, a u poređenju sa pogonom na gas, mogla bi da udvostruči efikasnost teretnog saobraćaja. Njena prednost je i u tome što se može lako prilagoditi već postojećoj infrastrukturi. Trole se mogu montirati na vozila naknadno, dok se elekrična mreža može postaviti iznad postojeće putne mreže.
Prvi e-auto-put je prošle godine otvoren u Stokholmu, a Simens testira svoju tehnologiju i u Kaliforniji. Ukoliko bi se jednog dana ova tehnologija iskombinovala sa autonomnim i električnim vozilima, to bi veoma značilo za zaštitu životne sredine.
Оставите одговор