U nekim evropskim zemljama, poput Danske, na kupovinu luksuznih električnih automobila se primenjuju visoke poreske stope, pa su neki Nemci to iskoristili kako bi zaradili, piše Spiegel, pozivajući se na berlinski institut Schmidt Automotive Research.
Naime, u mnogim zemljama kupovinu novih električnih automobila subvencioniše država, a u Nemačkoj ta pomoć iznosi i do 9000 eura. Međutim, neki nemački kupci prvo iskoriste tu subvenciju, da bi potom svoj električni automobil preprodali u inostranstvu i tako ostvarili zaradu.
– Gubitnik je nemački poreski obveznik, koji na taj način praktično subvencioniše čist vazduh u gradovima izvan Nemačke, a ne u samoj Nemačkoj – kaže Matijas Šmit, automobilski analitičar i osnivač instituta Schmidt Automotive Research.
Prema podacima Savezne uprave za motorna vozila, u Nemačkoj je između januara 2012. i jula 2022. registrovano 890.000 električnih automobila, ali ih je u zemlji ostalo svega 756.517, što je za Šmita dovoljan dokaz da je više od 100.000 električnih automobila napustilo nemačko tržište. S druge strane, u Saveznoj upravi za motorna vozila smatraju da je sve to samo nagađanje, jer bi tako velika razlika mogla biti i zbog nesreća ili otpisa vozila.
Za Šmita to nije verovatno, jer većina kupljenih električnih automobila nije starija od deset godina, a podaci o nesrećama jednostavno ne podržavaju ideaju o tolikom broju električnih vozila isključenih iz saobraćaja, prenosi B92.
U zemljama kao što je Danska registraciju luksuznih električnih automobila poput Tesle prate visoki porezi, pa se neki Nemci odlučuju da takva vozila kupe, a zatim ih nakon šest meseci preprodaju u inostranstvu, s obzirom na to da propisi koji se odnose na subvencije propisuju da kupac mora zadržati vozilo u svom vlasništvu najmanje šest meseci.
Nakon isteka tog perioda električne automobile neki vešti trgovci odmah preprodaju, što nemačke poreske obveznike košta stotine miliona eura. Zbog toga se u Nemačkoj sada razmatra ideja da se zabrana preprodaje tek kupljenih električnih automobila produži na godinu dana, jer bi tako gubitak vrednosti bio veći, a zarada na prodatom vozilu niska, čime bi se destimulisala ova vrsta „sive“ ekonomije.
Оставите одговор