Na šta se potrošači u Srbiji najviše žale?

U Srbiji se potrošači najviše žale na miris, boju i ukus hrane, na istek roka upotrebe i nedostatak deklaracije na hrani koja je u prodaji, navode u Ministarstvu poljoprivrede i poručuju da podjednako revnosno kontrolišu namirnice uvoznog i domaćeg porekla, pijace i sve vrste prehrambenih prodavnica.

Prema navodima Tržišne inspekcije, tokom protekle godine u većim gradovima nije bilo ni jedne prijave koja bi se odnosila na prodaju robe na zelenim pijacama, ali im je stigao manji broj prijava na proizvode u hipermarketima. Kako kažu, potrošači su se najviše žalili da cena koja je istaknuta na robi nije ista kada se otkuca na kasi, navodi časopis Biznis i finansije.

U svim objektima koji u promet stavljaju hranu životinjskog porekla, poput mesara, ribarnica, prodavnica mlečnih proizvoda ili delikatesa, samoposluga, megamarketa, restorana, kioska brze hrane i zelenih pijaca, kontrolu bezbednosti i kvaliteta hrane životinjskog porekla vrši Republička veterinarska inspekcija, u ingerenciji Poljoprivredne inspekcije je da na pijacama kontroliše promet alkoholnih pića u rinfuznom stanju, a u trgovinskim objektima hranu biljnog porekla i alkoholna i bezalkoholna pića u originalnom pakovanju, dok kvalitet i ispravnost svake uvezene pošiljke svežeg voća i povrća kontroliše Fitosanitarna inspekcija.

Kontrola bezbednosti i kvaliteta hrane obavlja se redovno i kontinuirano, po operativnom godišnjem planu, kroz samostalno planirane kontrole i kontrole po prijavama potrošača, ali i kroz pojačane vanredne kontrole. Veterinarska, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija, koje su u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede, u 2019. su obavile više od sto hiljada kontrola, a sa tržišta povukle hranu koja za potrošače nije bezbedna „zbog nedostataka u sledljivosti proizvoda, isteka roka trajanja, nepropisnog deklarisanja, neispunjavanja uslova za proizvodnju, neusklađenosti sa zakonskim propisima i drugih neusaglašenosti”.

S druge strane, u nadležnosti Tržišne inspekcije, koja je pod upravom Ministarstva trgovine, jeste kontrola legalnih trgovaca na pijacama, kao i kontrola i preventivni nadzor organizatora pijaca. U Odeljenju za kontrolu prometa, sprečavanje nelojalne konkurencije i zaštitu potrošača kažu da su u prošloj godini tokom 160 kontrola utvrđeni propusti kod 43 organizatora pijaca, kojima su date preporuke za njihovo otklanjanje.

– Pojedini organizatori pijace nisu obezbedili kontrolnu vagu za proveru kupljene robe, neki nisu obezbedili uslove za rad nadležnih inspekcija za sve vreme pijačne trgovine, kod nekih nije bio jasno obeležen i izdvojen pijačni prostor, a neki nisu vidno istakli obaveštenje o danima i vremenskom okviru trgovine – objašnjavaju u Tržišnoj ispekciji.

Iako u Srbiji radi 23 inspekcijska odeljenja, zanimljivo je da nikome od njih prošle godine nije pristigla ni jedna prijava vezana za nepravilnosti na nekoj pijaci. Tržišna inspekcija je kontrolisala i promet kafe na pijacama i u hipermarketima, a oko 100 inspektora je obavilo više od 670 kontrola nakon kojih je zbog utvrđenih nepravilnosti doneto 40 rešenja da se one otklone ili roba stavi van prometa. Inspektori su podneli i 34 zahteva sudu za pokretanje prekršajnog postupka, 32 kilograma kafe je stavljeno van prometa, a od četiri neregistrovana fizička lica je oduzeto 26 kilograma kafe.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор