Internet prodaja namirnica ima perspektivu

made-in-germany-rs-namirnice-onlajn

Nemci sve naručuju preko interneta: televizore, odeću, cipele, knjige, nameštaj… Međutim, još uvek su prilično uzdržani kada je u pitanju internet kupovina svežih namirnica, mada eksperti tvrde da će se i to ubrzo promeniti, piše „Dojče vele“.

Kupci žele da vide, pomirišu ili opipaju namirnice, kao i da ih odmah koriste. Sem toga i cena tako kupljenih hrane je povoljnija. Ovako većina Nemaca obrazlaže zašto voće i povrće radije kupuje u samoposlugama nego preko interneta. A u ovoj evropskoj zemljii ima čak 24.800 velikih samoposluga iza kojih stoje moćni lanci poput „Aldija“, „Lidla“ ili „Revea“.

Statistike pokazuju da onlajn-kupovina prehrambenih namirnica u Nemačkoj ima skroman obim od pola milijarde eura godišnje, što je svega 0,35 posto ukupnog prometa hrane. Ipak, neke firme smatraju da „onlajn pijaca“ ima veći potencijal, tako da „Amazon“ već planira da svojim korisnicima u SAD ponudi sveže namirnice. Nemački „Reve“ (Rewe) takođe ima nameru da proširi internet-ponudu, te je u tu svrhu formiran i poseban tim eksperata, koji najavljuje prodajni „bum“.

Neki stručnjaci za analizu tržišta takođe predviđaju da bi trgovina namirnicama preko interneta mogla da ugrozi prodaju supermarketa. Konsultantska firma „A.T. Kearney“ prognozira da bi do 2020. godine obrt hrane preko interneta mogao da poraste na dve do tri milijarde eura godišnje, što je udeo na tržištu od dva do 2,5 posto. Trenutno dva posto Nemaca barem jednom mesečno kupuje namirnice preko interneta, a kako kaže Mirko Varšun, jedan od analitičara firme „A.T. Kearney“, to je dvostruko više nego u 2012. godini. Lars Hofaker sa instituta „EHI retail“ iz Kelna objašnjava da se u Velikoj Britaniji sa tim počelo još ranije, tako da su se mušterije već navikle, dok su u Francuskoj popularne drajv-in samoposluge, gde se automobilom ide po namirnice naručene preko interneta. U Nemačkoj međutim, budućnost ovog koncepta zavisi od cena.

– Nemci obraćaju veliku pažnju na cene namirnica i po tome se razlikuju od građana nekih drugih zemalja. To predstavlja veliki izazov za firme koje žele da prodaju namirnice preko interneta, jer je marža, odnosno dobit, vrlo niska – tvrdi Hofaker.
Maks Tinijus, portparol portala „Sve što vam treba“ (Allyouneed.com) kaže da namirnice na ovom portalu koštaju isto kao i u velikim samoposlugama. Niže marže kod hleba i mleka kompenzuju se donekle onim većim na higijenskim artiklima. Sem toga, kako kaže, oni nemaju filijale, odnosno nemaju troškove zakupa prodavnica. Iako onlajn-trgovci nemaju troškove održavanja samoposluga i plaćanja radnika, imaju visoke troškove dostave. Mnoge namirnice moraju da se transportuju u frižiderima, ili da ostanu zamrznute. Sem toga, traži se da proizvodi budu upakovani u što manje ambalaže. Zato ova firma ne želi da obelodani rezultate svog poslovanja, a Tinijus neodređeno kaže da ovakav model prodaje namirnica „nije neinteresantan“. Primera radi, protekle godine koncern „Tesko“ (Tesco) onlajn-trgovinom namirnicama u Velikoj Britaniji ostvario je zaradu od 150 miliona eura.

Eksperti tvrde da će ubuduće i Nemci češće naručivati namirnice preko interneta. Stanovnicima gradova tako će biti lakše i brže, a stanovnici sela neće morati da se voze do samoposluge. Portal „Sve što vam treba“ navodi da veruje da će njegove mušterije biti samci i porodice koje vikendom radije idu na izlet nego u samoposlugu, a radnim danima ne žele da slobodno popodne provode u kupovini.

Ovaj i slični portali i dalje čekaju i nadaju se velikom zaokretu na tržištu. Međutim, ni veliki lanci samoposluga ne zanemaruju takvu mogućnost. Šef koncerna „Reve“, Alan Kaparos, takođe smatra da će nemačke mušterije ubuduće zaista kupovati preko interneta dosta artikala za dnevnu potrošnju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор