Nemački mediji sve češće izveštavaju o krađi metala, uglavnom bakra kao skupe sirovine, od strane sve bolje organizovanih i sve surovijih lopova, javlja Dojče vele.
Nemačka železnica posluje neuspešno već decenijama, a zrela je i za obnovu gotovo celokupne infrastrukture. Povrh toga, mora da se bori i sa krađom bakra. Kako piše „Handelsblat“, samo u 2022. godini je železnici pričinjena šteta od oko 6,6 miliona eura, dok su na meti ove godine bila 2.644 voza, što je dovelo do više od 700 sati kašnjenja.
Ali lopovi ne kradu obojene metale samo od železnice, već i na gradilištima, po privatnim zgradama, pa čak i sa crkvenih tornjeva, a jedan hamburški proizvođač bakra nedavno je pretrpeo milionsku štetu zbog krađe.
Bakar je tražen zbog odlične električne provodljivosti i koristi se u proizvodnji aparata i mašina, od tostera, do električnih automobila. Samo je za vetroturbine potrebno pet do devet tona bakra po megavatu (MW) energije, zavisno da li je turbina na kopnu ili na moru. Stručnjaci kažu da Nemačka nema dovoljno bakra za postizanje ciljeva dekarbonizacije i predviđaju da će potražnja za tom sirovinom u budućnosti samo rasti.
List „Tagesšpigel“ navodi izjavu generalnog direktora Udruženja nemačkih trgovaca i reciklera metala (VDM) Ralfa Šmica, koji objašnjava da je u Nemačkoj teško prodati ukradeni bakar, zbog evidentiranja ličnih podataka, dok bi u slučaju većih krađa članovi VDM bili upozoreni.
– Trgovci znaju ako je nešto ukradeno, a isto važi i u Poljskoj. Stoga lopovi najverovatnije svoj plen prodaju van EU, pogotovo jer carina ne može adekvatno da kontroliše takvo kretanje robe. Većina materijala više ne završava u Evropi“, već se, to je moja teorija, transportuje prekomorskim kontejnerima – kaže Šmic.
Lopovi ne samo da su sve organizovaniji, već su i sve nemilosrdniji, što se vidi na primeru koncerna „Aurubis“, u komje policija zaplenila deo ukradene robe, ali i deset vozila, više od 200.000 eura u gotovini i više komada vatrenog oružja, uključujući i municiju.
Оставите одговор