Podaci Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuju da Srbiji nedostaje 20.000 profesionalnih vozača autobusa, kao i da prosečna starost vozača trenutno iznosi 55 godina, prenosi TV Prva.
Član Izvršnog odbora Unije poslodavaca Srbije Goran Aleksić smatra da je za nedostatak vozača odgovoran zakon iz 2009. godine, kojim je podignuta starosna granica za polaganje vozačkih ispita. Kako kaže, u isto vreme je prestala i obuka profesionalnih vozača u vojsci.
– Od tada, iz godine u godinu sve više nedostaje radne snage. Ne bih rekao da nema interesovanja. Zarade profesionalnih vozača u Srbiji dosta su velike, a profesija je uređena i cenjena. Pored toga, novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja stvaraju se preduslovi da mladi ljudi mogu pristupiti profesiji i da se ta delatnost uredi na još kvalitetniji način – kaže Aleksić
Prema novom zakonu, za polaganje za vozača kamiona granica je spuštena sa 21 na 18 godina, a za vozače autobusa sa 24 na 21 godinu starosti. Aleksić podseća da profesionalnih vozača nema dovoljno ni na nivou Evrope i da svaka država za sebe preduzima određene mere po tom pitanju
– Srbija isto tako preduzima određena mere kako bi obezbedila profesionalne vozače iz svojih resursa za svoje potrebe. Spušteni kriterijumi utiču na bezbednost saobraćaja i institucije su taj problem prepoznale i preduzimaju određene mere – dodaje Aleksić.
Kada su u pitanju zarade vozača autobusa, one se na tržištu kreću oko 1.000 eura, plate vozača kamiona u unutrašnjem transportu takođe su oko 1.000 eura, dok se plate vozača kamiona u međunarodnom saobraćaju kreću u rasponu od 2.500 do 3.000 eura.
– Zarade jesu visoke ali to mora neko da isplati. Poslodavcima se moraju stvoriti uslovi da mogu kvalitetno da plate profesionalne vozače, a to znači da akciza mora biti na nivou EU, da uslovi rada moraju biti približni onima u EU i da organizacija poslovanja transporta mora biti na malo višem nivou – poručio je Aleksić.
Оставите одговор