Srbija je nemačkom proizvođaču automobila, Volkswagenu, ponudila lokaciju u Inđiji za izgradnju nove fabrike, zajedno sa predlogom dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ukoliko se automobilski gigant odluči da investira u našoj zemlji.
Dokumentacija sa podacima o parceli u Inđiji već je poslata u sedište kompanije u Volfsburgu, a u predlog je uvrštena i jedna od linija budućeg beogradskog metroa, koja bi saobraćala do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima, pišu „Večernje novosti“.
Najveći problem za nemačku kompaniju je, kako piše list, bio obezbeđivanje kvalifikovane radne snage, zbog čega je odlučeno da se Folksvagenu ponudi lokacija u centru oko kojeg u relativno malom okruženju živi skoro tri miliona ljudi, na pola puta između Novog Sada i Beograda.
Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i jednostavno otvaranje fabrika. U Inđiji već posluje na desetine stranih i domaćih fabrika i gotovo da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad.
Iako je u poslednje vreme spekulisano da su Nemci odustali od Srbije i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, najveći svetski proizvođač automobila je to demantovao. Davanjem placa Folksvagenu, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov dolazak, cela Srbija bi imala ogromnu korist, a to bi značilo i ubrzanje rešenja višedecenijske težnje i potrebe Beograđana za izgradnjom podzemne železnice, napominje beogradski list.
Konačna odluka Folksvagena biće poznata najkasnije u novembru. Ono što je do sada poznato jeste da nemačka kompanija planira da do 2021. godine izgradi u ovom delu Evrope fabriku vrednu 1,4 milijarde eura u kojoj će raditi 5.000 ljudi, uz godišnji kapacitet od 300.000 vozila.
Konkurenti Srbiji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija. Naš najveći problem je u tome što nismo punopravni član Evropske unije, što može praviti probleme u izvozu, jer bi više od 90 posto Folksvagenove proizvodnje bilo namenjeno inostranstvu. Stoga je Srbija napravila i alternativni plan, po kojem će, ukoliko se Nemcima ne svidi lokacija u Inđiji, investitoru ponuditi drugu lokaciju u Šumadiji, a najverovatnije je u pitanju širi region Jagodine, pišu Novosti.
Оставите одговор