U rudarskom gradu Biterfeld-Volfenu izgrađena je prva nemačka rafinerija litijuma velikog kapaciteta, koja će imati ključnu ulogu u evropskom planu za rudarenje i preradu sopstvenih zaliha sirovina neophodnih za napajanje električnih vozila.
U ovom postrojenju će se od maja meseca proizvoditi bela praškasta supstanca koja je ključni sastojak baterija za električne automobile. Fabrika je smeštena bliže kupcima, odnosno proizvođačima baterija, a njeno rukovodstvo već je u razgovorima sa političarima oko finansiranja proširenja kapaciteta, prenosi agencija Beta.
Prvi proizvodni modul u AMG-ovoj fabrici godišnje će moći da isporuči 20.000 tona litijum-hidroksida, što je dovoljno za oko pola miliona automobilskih baterija, zavisno od njihove veličine. U narednom periodu fabrika će imati i dodatne module kako bi se proizvodnja povećala do čak pet puta, na 100.000 tona, što bi bilo dovoljno da pokrije do 20 posto potražnje u Evropi.
Iako će AMG za prvo vreme koristiti litijum iz svog rudnika u Brazilu, sirovina bi na kraju mogla stizati i iz domaćih izvora, s obzirom na to da je nedaleko od granice sa Francuskom, australijska grupacija Vulcan Energy krajem prošle godine započela pilot program za ekstrakciju litijuma iz podzemnih voda. Sem toga, blizu češke granice, u mestu Biterfeld-Volfen, u Zinvaldu, još jedan projekat AMG-a planira da na konvencionalan način vadi litijumske rude iz zemljišta.
Dovođenje proizvodnje litijuma bliže kući, povećava otpornost nemačke industrije, a posebno automobilske, u situacijama napetosti u međunarodnim lancima snabdevanja, ocenjuju analitičari i ističu da je za zelenu industriju EU potrebno obezbediti celokupan lanac snabdevanja u okvirima same Evrope.
Оставите одговор