Na konkursu „Open Innovation Lab“, povodom obeležavanja 20 godina Nemačko-srpske razvojne saradnje, izabrana su četiri tima koja će razvijati digitalna rešenja, sa ciljem da se na inovativan način predstave dobri rezultati saradnje dve zemlje u protekle dve decenije.
Konkurs je bio namenjen domaćoj tehnološkoj i startap zajednici, a organizovale su ga Ambasada Savezne Republike Nemačke u Beogradu, Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje, Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ) i Nemačka razvojna banka (KfW), u saradnji sa Startitom.
– Open Innovation Lab je osmišljen kako bi obeležili 20 godina razvojne saradnje Srbije i Nemačke i preko digitalnih rešenja približimo i predstavimo nađe rezultate. Tokom te saradnje fokusirali smo se na tri tematske oblasti: održivi ekonomski razvoj i zapošljavanje, životnu sredinu i demokratiju, civilno društvo i javnu upravu. Od početka razvojne saradnje, Nemačka je donirala Srbiji 2,1 milijardu eura, zbog čega je i najveći bilateralni donator – kaže Leoni Rajmers, šef odeljenja za ekonomski razvoj u nemačkoj ambasadi.
„Open Innovation Lab“ Konkurs se odvijao se na online platformama u nekoliko etapa. Učestvovalo je devet timova, četiri iz Beograda, tri iz Niša i po jedan iz Novog Sada i Šapca, prethodno izabranih od strane komisije koju su sastavili organizatori. Uz pomoć mentora, oni su tokom dva dana razvijali tehnička rešenja i prve prototipove koji će predstaviti 20 godina uspešne razvojne saradnje dve zemlje.
Koncepti su predstavljeni komisiji koja je izabrala četiri najbolja tima. Oni će podeliti nagradni fond od 10.000 eura i nastaviti da dalje rade na svojim projektima. Najoriginalnije ideje ponudili su timovi „Futuring“ iz Beograda i „Sons of pitches“ iz Niša, koji dele pobedničko mesto, dok drugu poziciju dele dva tima iz Beograda „Dream Media Group“ i „Presta“. Sva četiri tima imaće priliku da razvijaju svoja rešenja sve do septembra, kada je zakazan završni događaj na kojem će biti dodeljene nagrade.
Pored proslave jubileja razvojne saradnje Srbije i Nemačke i predstavljanja njenih rezultata, cilj konkursa bio je i podsticanje razvoja tehnološke i startap zajednice u Srbiji, kako bi se kreativni pojedinci dodatno motivisali i u nju uključili.
Оставите одговор