Srpske kompanije koje su učestvovale na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ u Nirnbergu ugovorile su poslove čija je vrednost veća od osam miliona eura, navodi se u saopštenju Privredne komore Srbije (PKS).
Prema rečima Bojane Lalović iz Centra za organizaciju sajmova PKS, domaće kompanije su, tokom trajanja sajma od 13. do 16. februara, imale više od 900 poslovnih sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Francuske, Holandije, Švajcarske, Belgije, Poljske, SAD i Kanade.
– Ovogodišnji Biofah je ugostio je 2.550 izlagača iz 94 zemlje i bio je dobra prilika za naše kompanije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje, koji je pokazao da je otporan na krizu – rekla je Lalovićeva.
U okviru srpskog paviljona na sajmu su, pod sloganom „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation”, svoje organske proizvode predstavile kompanije: „Menex“ i „MDDP Janić“ iz Kruševca, „Ecoagri Serbia“ iz Bele Crkve, „Frutorga“ iz Prokuplja, „Medino“ iz Krnjeva, „ITN GROUP“ iz Beograda, ”Es Komerc“ iz Prijepolja i “DBA Promet” iz Arilja. U pitanju je bio širok proizvodni asortiman od svežeg, sušenog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda.
Za naše privrednike ove godine je po prvi put organizovana i studijska poseta Sajmu organske i prirodne kozmetike “VIVANESS”, koji se održava u okviru sajma “Biofach”. Ovu izložbu je posetilo šest srpskih proizvođača organske i prirodne kozmetike: “All Nut”, „MNS”, „Najbolje iz prirode”, „Amelles kozmetika”, „Matrina cosmetics” i „Royal Balm”.
Vodeći svetski sajam organske hrane „Biofach“ i Međunarodni sajam prirodne i organske kozmetike “VIVANESS” ove godine je posetilo oko 35.000 gostiju iz 128 zemalja sveta. Odlazak naših privrednika na ovu prestižnu sajamsku manifestaciju organizovale su Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom „Serbia Organica“. Uz podršku SIPPO na štandu Srbije bili su organizovani i sastanci domaćih proizvođača sa multistejkholderima, pod nazivom Partnership for Sustainability „Partnerstvo za održivost“.
Iz Privredne komore poručuju da organski proizvodi, iako zauzimaju tek oko jedan posto ukupnog svetskog tržišta hrane, postaju sve traženija roba u svetu i sve je značajnije njihovo učešće u svetskim trgovinskim tokovima. Oni navode da se organska proizvodnja u Srbiji u 2023. godini odvijala na ukupno oko 45.000 hektara, bilo da se radi o proizvodima koji su već sertifikovani za organski proizvod ili onima koji su još u procesu dobijanja sertifikata.
Оставите одговор