Nemačka tehnološka kompanija Boš najavljuje da će na sajmu CES 2024. u Las Vegasu prva na svetu demonstrirati fuzionisani sistem infotejnmenta i različitih funkcija pomoći vozaču, objedinjen u okviru centralnog računara sa softverom na jednom moćnom SoC procesoru.
Kako piše Revijahak, dok danas brojne elektronske upravljačke jedinice kontrolišu različite funkcije u automobilu, u budućnosti će samo nekoliko centralnih računara vozila objedinjavati više sistemskih funkcija. Tesla je već krenuo u ovom pravcu, podsećaju, a sada Boš najavljuje radikalnu viziju kompjuterske integracije funkcija u vozilima.
– Želimo da smanjimo složenost elektronskih sistema u automobilima i da ih u isto vreme učinimo što bezbednijim. Ovom demonstracijom naše nove računarske platforme za vozila na CES-u, pravimo važan korak u tom pravcu – izjavio je dr Markus Hajn, član Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH i predsednik Bosch Mobility.
U srcu Bošovog novog automobiskog računara, nazvanog „Platforma za integraciju kokpita i sisteme aktivne bezbednosti“, nalazi se jedan SoC procesor koji istovremeno upravlja različitim funkcijama iz dva domena infotejnmenta i sistema aktivne bezbednosti. To, na primer, uključuje automatizovano parkiranje i prepoznavanje trake, upareno sa pametnom, personalizovanom navigacijom i glasovnom pomoći.
Prednosti novog integrisanog sistema za proizvođače vozila su jasne, budući da je potrebno manje prostora i kablova, a to znači niže troškove. Svetski proizvođači vozila ulažu velika sredstva u softverski definisane automobile, zbog čega u Bošu predviđaju da će tržište softvera za automobile dostići do 2030. godine obim od oko 200 milijardi eura. Takođe, u oblasti automobilskih računara za infotejnment i sistema za pomoć u vožnji, kompanija očekuje u 2030. obim tržišta od 32 milijarde eura.
Bošov novi SoC procesor je modularan i može da radi sa čipovima različitih proizvođača. Time će troškovi za proizvođače biti manji, ali to ne znači nužno da će i automobili postati pristupačniji za kupce.
Оставите одговор