Bavarski proizvođač luksuznih automobila poručuje da je odlučio da ne potpiše multilateralni sporazum na o prodaji samo električnih vozila nakon 2040. godine, jer ne veruje da će do tada sve zemlje uspeti da uspostave adekvatnu infrastrukturu za punjenje.
Šef strategije održivosti u BMW-u Tomas Beker je u razgovoru za sajt Dezeen je objasnio da kompanija nije odredila datum kada će prekinuti sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, s obzirom na to da je potrebno postaviti obavezujuće ciljeve koji će obezbediti da i „siromašnije zemlje odrade svoj posao“.
– Posao sa mrežom punjača je završen u Holandiji i Norveškoj, tako da će ova tržišta biti potpuno elektrifikovana i tamo ćemo prodavati samo električne automobile. Ali nismo sigurni da će i momci u Italiji završiti svoj deo posla kako treba – rekao je Beker.
Naime, Norveška i Holandija imaju u proseku 7 do 9 javnih stanica za punjenje na 1.000 električnih vozila, dok ih Italija ima samo 0,4. Beker kaže da je to zbog nedostatka političkog vođstva lokalnih i nacionalnih vlada.
– Ljudi u drugim zemljama, poput Italije, su takođe spremni, ali čekaju da im neko da novac da obave neophodan posao. Zato bi trebalo da imamo obavezujuće ciljeve koji bi obezbedili da i siromašnije zemlje odrade svoj posao – naglasio je Beker.
Kako je rekao, u kompaniji očekuju da će svako drugo vozilo koje prodaju u 2030. godini biti potpuno električno, kao i da su se obavezali da će do 2030. elektrifikovati brendove Rolls-Royce i Mini. On je dodao da bi prerani prelazak brenda BMW na potpunu elektrfikaciju bez neophodne infrastrukture samo podstakao kupce da kupuju polovna vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koja daleko više zagađuju od savremenih alternativa.
– Niko neće zabraniti sva vozila koja se već kreću putevima, a koja su u proseku u Evropi starosti 11 godina. Dakle, ipak je i dalje bolje da kupci u, na primer, južnoj Italiji nabave dobro novo konvencionalno vozilo, nego da voze starijeg polovnjaka – rekao je Beker.
Оставите одговор