Na pet kilometara dugoj deonici autoputa od Darmstadta do Frankfurta, nemački tehnološki div Siemens je završio izgradnju električnog sistema koji će od ove nedelje početi sa napajanjem električnih vozila koja tuda saobraćaju u oba smera.
Nemačka se sve više okreće ekološkom vidu transporta na svojim autoputevima, a ideja o elektrifikaciji autoputeva za pogon električnih vozila pojavila se još 2012. godine. Koncept „eHighway“ podrazumeva izgradnju elektro sistema sa visećim naponskim kablovima kojima se napajaju električna vozila, pre svega kamioni koji tim putevima transportuju robu.
To bi praktično značilo da će zahvaljujući novom sistemu napajanja, koji je ove nedelje pušten u probni rad, hibridni dizel-električni kamioni moći da se na ovom delu autoputa pune poput trolejbusa, prenosi SEEbiz.
U sklopu pilot-projekta koji će trajati do 2022. godine, elektrifikovana deonica će biti testirana u realnim saobraćajnim uslovima gotovo svakodnevno, dok će sam sistem svu potrebnu energiju crpeti iz obnovljivih izvora, što je još jedan pokušaj smanjenja zagađenja životne sredine.
Kablovi nad autoputem su pod naponom od 670 volti, a programirani su da se automatski isključe u slučaju oštećenja. Nailaskom na kablove, hibridni kamioni uz pomoć sistema pantografa podižu trolu koja nakon kontakta sa mrežom započinje punjenje baterija, a u slučaju da kamion proizvede više energije regenerativnim kočenjem, višak struje se vraća u mrežu.
Оставите одговор