Zbog inflacije, skupih resursa, energetske krize i problema sa dostavom i logistikom, neki lanci supermarketa u Nemačkoj već izvesno vreme se bore sa proizvođačima hrane u pokušaju da se dogovore oko cena.
Ovi sporovi posebno pogađaju poizvode poznatih robnih marki. Primera radi, proizvoda marke Zoff u pojedinim supermarketima već mesecima nema, na policama u Reweu nije bilo Kelloggovih pahuljica, Jacobs kafe, slatkiša Mars, Mirácolija i Whiskas hrane za životinje. I u Edeki su nedostajali proizvodi marke Mars, kao i Coca-Cola, Fanta i Sprite, Aldi nije imao Pepsi proizvode, a Kaufland nije imao Ritter Sport.
U intervjuu za nemačke medije, šef Rewea Lionel Souque komentarisao je trenutni rat s proizvođačima. Američka grupacija Mars, primera radi, diže cene, ali Rewe je jedan od supermarketa koji im ne ide na ruku. „Proveravamo da li su povećanja cena primerena i ako nisu, ne pristajemo na njih“, kaže Souque.
Proizvođači i trgovci ne mogu da se dogovore oko cena proizvoda. Tako se Rewe od početka ove godine suočio sa neverovatnim poskupljenjima Pepsi brenda energetskih pića „Rockstar“, ali to neće da prihvati. U kompaniji kažu da im Rockstar ne treba i da na tržištu postoji mnogo drugih energetskih pića.
I problem sa suncokretovim uljem takođe ne jenjava. Nakon početka rata u Ukrajini, cene biljnog ulja u Nemačkoj su eksplodirale, a mnoge prodavnice ga nisu ni imale. Iako su cene trenutno niže, problemi sa uljem nisu nestali, piše Fenix magazin.
– Mnogi naši dobavljači su sada ponovno snizili cene, ali neki drugi žele da ih zadrže, kao Nestle sa brendom Thomy. Očekivali smo da će sniziti cene barem za jedan euro, ali do sniženja nije došlo. Zato sada više ne naručujemo proizvode iz Thomyja, Sirovine su poskupele i zato se dižu cene, a ako sirovine pojeftine, zar ne treba spustiti cenu – pita se šef Rewea.
Souque objašnjava da je najteži dogovoriti se sa međunarodnim proizvođačima. Sa druge strane, Rewe je sa nemačkim dobavljačima dogovorio gotovo sva poskupljenja i kaće da oni misle da nisu dovoljno zaradili u Nemačkoj. Naime, cene hrane u Nemačkoj su vrlo niske u poređenju sa drugim evropskim zemljama, zbog čega su navodno nemački kupci profitirali. Stoga velike kompanije sada pokušavaju da zarade novac, smatra šef Rewea.
U ovakvoj situaciji kupci se sve više okreću proizvodima privatnih robnih marki. Takođe, ukoliko, na primer, Edeka nema Coca-Colu, kupci je kupuju u Reweu, a ako žele Mars, kupuju ga u Aldiju ili Lidlu.
– Da, to nas boli, želimo da se dogovorimo. Imate oko 10.000 dobavljača i nekoliko sukoba, a mi moramo da im pokažemo da nećemo dopustiti da nas ucenjuju – kaže Souque i dodaje da su neki proizvođači prošle godine podigli cene svojih proizvoda čak dva ili tri puta, ali je Rewe uspeo da spreči oko polovine takvih pskupljenja.
Оставите одговор