Juče je u Lubminu, u prisustvu kancelara Olafa Šolca, pušten u rad i drugi po redu nemački terminal za tečni prirodni gas (LNG), nakon svega par meseci od otvaranja prvog takvog terminala.
Nemačka ubrzano gradi svoju infrastrukturu za uvoz gasa, kako bi smanjila zavisnost od Rusije po pitanju uvoza tog energenta. Nakon Vilhelmshafena u Donjoj Saksoniji, gde je u decembru zvanično otvoren prvi terminal, Lubmin na baltičkoj obali druga je lokacija na koju će stizati gas. Inače, gas je već ubačen u mrežu od početka nedelje u okviru probne operacije.
Prema planovima, još jedan ovakav terminal trebalo bi uskoro da počne sa radom u Brunsbitelu na obali Severnog mora, prenosi agencija DPA.
LNG u Nemačku stiže brodovima iz nekoliko regiona sveta, postrojenja u okiru terminala ga ponovo pretvaraju u gas i ubacuju u gasnu mrežu. Plutajući terminali koji su već postavljeni ili planirani imaju dovodni kapacitet od oko 5 milijardi kubnih metara prirodnog gasa godišnje, u zavisnosti od lokalnih uslova. Poređenja radi, u 2021. godini gotovo 60 milijardi kubnih metara gasa je prošlo kroz gasovod Severni tok 1, koji je nakon sabotaže sada neupotrebljiv.
Celj Nemačke je da preko plutajućih LNG terminala pokrije tokom zime 2023-24. oko jedne trećine svoje trenutne potražnje za gasom. Iako je ove zime izdato upozorenje o nestašici gasa, ovaj scenario se trenutno čini malo verovatnim. Skladišta gasa u Nemačkoj nedavno su bila popunjena više od 90%, nakon što su privatna domaćinstva i industrija smanjili potrošnju.
Prema rečima operatera, terminal Lubmin je jedini do sada potpuno privatno finansiran terminal u Nemačkoj. Investitor, kompanija Dojče Regas, procenila je troškove izgradnje na 100 miliona eura (108 miliona dolara).
Оставите одговор