Nemački Continental ukida oko 7.150 radnih mesta

Da bi smanjila troškove i ojačala konkurentnost na tržištu koje se sve više okreće električnim vozilima, nemačka tehnološka kompanija Continental AG najavljuje da će ukinuti oko 7.150 radnih mesta, ili oko 3,6 posto radne snage širom sveta.

Pored toga, kompanija sa sedištem u Hanoveru namerava da objedini lokacije u Nemačkoj i ostalim delovima sveta, uključujući niz istraživačkih i razvojnih centara. Najviše otpuštanja biće u administraciji, oko 5.400, dok će u sektoru istraživanja i razvoja biti ugašeno oko 1.750 pozicija, pri čemu će oko 40 posto otkaza biti u Nemačkoj, saopštila je kompanija, a prenosi agencija Bloomberg.

Nemački gigant ima dve fabrike i razvojni centar u Srbiji i zapošljava oko 3.000 radnika, a nedavmo je najavio ulaganja u novu investiciju. Iz kompanije su poručili da je „Novi Sad veoma važna lokacija za budućnost Continentala“ i da se „ova odluka najmanje odnosi na Srbiju“.

– Nastavljamo sa svim trenutnim i planiranim aktivnostima ovde, i u R&D centru i u fabrici, kao odgovoran investitor i poslodavac. Trenutno u Istraživačko-razvojnom centru i fabrici Novom Sadu zapošljavamo blizu 1.900 ljudi. Kao što smo nedavno najavili, sa dodatnom investicijom od najmanje 150 miliona eura u proširenje megafabrike, planiramo da u naredne dve godine zaposlimo još 1.500 ljudi – naveli su iz Kontinentala u pisanoj izjavi za biznis.rs.

Inače, nemačka industrija se trenutno suočava sa teškom tranzicijom ka čistijoj ekonomiji, budući da je pod pritiskom da smanji troškove dok razvija nove tehnologije. Stoga je i Kontinental počeo da razmatra moguće rezove, ali i zajednička ulaganja i partnerstva u auto-jedinici koja je zaostala za konkurentima.

Krajem prošle godine, kompanija je navela ciljeve uštede oko 400 miliona eura godišnje, počev od ove godine, i nagovestila da će zbog toga biti ugašeno hiljade radnih mesta. Predsednik Volfgang Rajcl (Wolfgang Reitzle) tada je rekao da je Kontinental „spreman na sve“ kako bi popravio svoju automobilsku jedinicu. Uz to je izneo i planove za smanjenje potrošnje za istraživanje i razvoj na devet posto prodaje do 2028. godine, sa očekivanih 12 posto ove godine.

Prema pisanju Bloomberga, nemački dobavljači za automobilsku industriju, poput Kontinentala, Roberta Boša i ZF Friedrichshafen-a, pripremaju se za smanjenu proizvodnju automobila u ovoj godini usled usporavanja potražnje za električnim vozilima i slabog privrednog rasta u Kini.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор