Vozača koji je svojim Tesla Modelom 3 sleteo sa puta i udario u drvo nemački sud je kaznio jer je u momentu udesa podešavao brisače preko centralnog ekrana osetljivog na dodir. Ovakva odluka suda mogla bi se pokazati kao opasan presedan zbog kog bi se čitava auto-industrija mogla naći u ozbiljnom problemu.
Sud u Karlsrueu proglasio je vozača krivim jer je „koristio elektronski uređaj tokom vožnje“, što u Nemačkoj nije dozvoljeno, bez obzira na to što se radi o fabrički ugrađenom uređaju u vozilo, a ne o smartfonu, piše Ad.nl.
Nesavesni vozač moraće da plati kaznu od 200 eura, a dobio je i mesec dana zabrane vožnje. Međutim, ovaj slučaj je otvorio jedno mnogo značajnije pitanje i najavio ozbiljan problem sa kojim bi u buduće vozači mogli da budu suočeni, i ne samo u Nemačkoj.
Naime, ovakva odluka suda značila bi da svaki vozač koji tokom vožnje koristi tačskrin, pa čak i ukoliko se radi o nužnim podešavanjima, poput brzine rada brisača, zapravo čini prekršaj. Problem je utoliko veći jer sve više novih automobila ima velike ekrane osetljive na dodir preko kojih se vrše brojna podešavanja u vozilu.
U automobilima kao što su Teslini električni modeli, ali i mnogi drugi, centralni tačskrin se koristi za sva podešava audio-sistema, svetala i grejanja ili klima-uređaja, i vozač mora da ga koristi, a to često podrazumeva skretanje pogleda sa puta na nekoliko sekundi, pa i duže, što može biti izuzetno rizično i opasno.
Automobilske kompanije, koje forsiraju ugradnju ekrana osetljivih na dodir i smeštanje većine funkcija i komandi na njih, za sada nisu zvanično komentarisale odluku nemačkog suda. Međutim, ukoliko presuda posluži kao presedan, odnosno kao primer za sve slične slučajeve u budućnosti, automobilska industrija će se naći u grdnom problemu.
Jedna od mogućnosti da se ovaj problem prevlada biće i veća upotreba glasnovnih komandi u automobilu, ali je pitanje koliko će one biti pouzdane i da li će moći da zamene baš sva podešavanja koja se sada vrše preko tačskrin ekrana.
Оставите одговор