Na nemačke autoputeve stigli su šleperi sa trolom, koji, poput trolejbusa, direktno dobijaju struju iz instaliranih žica, umesto da je skladište u ogormnim baterijama. U pitanju je stara tehnologija koja bi uskoro mogla da nađe novu primenu na evropskim drumovima.
Za razliku od trolejbusa, kamion ne mora da bude uvek u kontaktu sa električnom mrežom, već u svakom trenutku može da spusti trolu i napusti voznu traku kako bi pretekao drugo vozilo ili da bi se isključio sa auto-puta i odvezao do željene lokacije, prenosi B92.
Za razliku od putničkih automobila, elektrifikacija šlepera i velikih kamiona je nešto komplikovanija, s obzirom na to da su teškim teretnjacima potrebne znatno veće i masivnije baterije koje su, sem što predstavljaju dodatni teret i zauzimaju dosta prostora, i prilično skupe.
Jedno od rešenja problema upravo je izgradnja električne mreže iznad desne kolovozne trake, poput one za tramvaje ili vozove, i instaliranje trole na krov kamiona. Ovakav sistem već se skoro dve godine testira na dve probne deonice auto-puta na severu Nemačke, u dužini od po 5 km, a dosadašnja iskustva su obećavajuća.
Priključivanje i isključivanje sa električne mreže kamionu omogućavaju baterije koje su u ovom slučaju znatno manje, lakše i jeftinije nego što bi bile kada bi se kamion kretao isključivo pomoću struje iz njih. Kao još jedna od mogućnosti razmatra se i koncept „plug-in“ hibridnog pogona, čiju bi osnovu činio dizel motor.
Prognoze govore da će trećina nemačkih auto-puteva izgledati ovako za nekoliko godina, kao i da će se na ovaj način emisije ugljen-dioksida koji proizvode teški kamioni u Nemačkoj smanjiti za čak dve trećine. Pri tom, troškovi izgradnje infrastrukture bi trebalo brzo da se isplate, poručuju stručnjaci.
Оставите одговор