Milion tona srpskih žitarica zarobljeno na Dunavu

Zbog niskog vodostaja Dunava i nemogućnosti plovidbe, oko milion tona srpskih poljoprivrednih proizvoda spremnih za izvoz, ukupne vrednosti oko milijardu evra, stoji zarobljeno, prenosi eKapija.

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture su potvrdili da je ugrožen izvoz milion tona srpskih poljoprivrednih proizvoda, zbog čega hitno traže izvođača za bagerovanje korita Dunava na kritičnim mestima u Bugarskoj. Pored toga, obustava plovidbe na Dunavu u Bugarskoj zaustavila je i dostavu značajnih količina eurodizela iz Luke Konstanca do Srbije.

“Ovaj problem se dodatno može produbiti ukoliko se ne obezbedi plovnost Dunava na nizvodnom delu u Bugarskoj, jer se značajne količine poljoprivrednih proizvoda planiraju za izvoz u Luku Konstanca, kao i određene količine veštačkog đubriva, a potrebno je obezbediti i stabilnost u dopremi sirovina za rad železare u Smederevu, koja velike količine koksa i drugih sirovina doprema Dunavom iz smera Luke Konstanca”, navodi Ministarstvo saobraćaja.

Kako su dodali, moglo bi doći do problema ukoliko ne bude dovoljnih količina eurodizela iz uvoza, budući da Naftna industrija Srbije (NIS) ne može da zadovolji potrebe celog tržišta, prenosi agencija Beta.

I dnevni list Blic navodi da već dvadesetak dana u baržama na Dunavu stoje srpski poljoprivredni proizvodi vredni milijardu eura, od čega je oko 750.000 tona pšenice i kukuruza, a na izvoz čekaju i soja, veštačko đubrivo i sirovina za proizvodnju đubriva. Kako dalje navode, zarobljeno je i oko 1,25 miliona tona uglja, kao i 30.000 tona nafte i naftnih derivata koji su ka našoj zemlji krenuli iz luke Konstanca u Rumuniji.

Prema rečima ministra građevine, saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića, u Srbiji plovidba nije obustavljena ni u jednom delu Save i Dunava, ali je problem sa vodostajem u Bugarskoj. On je najavio da bi srpska mehanizacija trebalo uskoro da se zaputi ka toj zemlji.

– Svu mehanizaciju smo mobilisali, doneli odgovarajuće odluke na vladi i još samo čekamo Bugarsku stranu da usvoji i potpiše sporazum o načinu izvodjenja ovih radova, kako bi naša mehanizacija ušla u Bugarsku i kako bismo izvršili interventne bagerske radove, te tako obezbedili plovnost Dunava – objasnio je ministar.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор