Zbog dvadesetodnevnog leda na Dunavu onemogućen je izvoz 240.000 tona kukuruza, 100.000 tona pšenice i 40.000 tona soje naručenih iz Srbije, pa je sve izvesnije da će neki ugovori uskoro biti raskinuti.
Po rečima direktora „Žita Srbije“ Vukosava Sakovića zbog obustave saobraćaja na Dunavu i nemogućnosti izvoza pšenice, kukuruza i soje Srbija će pretrpeti znatnu finansijsku štetu.
– Iznos štete je sada teško utvrditi precizno, ali je sigurno da će određen broj ugovora biti raskinut i da će kupci potražiti robu na mestima odakle mogu da je dopreme – kaže Saković.
Ekonomisti upozoravaju da je srpski građevinski sektor takođe u problemu zbog nestašice peska i šljunka, čija je separacija nemoguća dok su reke zaleđene. Milan Kovačević smatra da država mora da se osigura od ovakvih stvari kako bi se izbegle milionske štete.
– Nedeljama stoji gradnja jer ne stižu pesak i šljunak, što je ogromna šteta koja se ne može ni izračunati. Tu su i gubici u ugostiteljstvu, a samo nas mađarski ledolomci svakodnevno koštaju 5.000 eura – podseća Kovačević.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da se problem sa dopremanjem materijala poput šljunka trenutno rešava kamionima, ali da najmanje 60 brodova stoji, zbog čega Srbija dnevno gubi 60.000 eura.
– To je samo gruba procena. Koliko bi brodova dnevno plovilo Dunavom, teško je proceniti, jer to diktiraju tržište i potražnja za brodskim prevozom – rekla je Mihajlovićeva i dodala da su u januaru prošle godine kroz našu zemlju prošla 463 broda u međunarodnoj plovidbi.
Ministar energetike Aleksandar Antić kaže za Informer da led za sada nije napravio ogromne probleme na hidroelektranama, a da jedini ledolomac „Greben“ koji trenutno Srbija ima, a pripada EPS-u, danonoćno radi.
Оставите одговор