Izvoz kompanije Lidl Srbija dostigao 10 mil. €

Koristeći svoju maloprodajnu mrežu u Evropi, nemačka kompanija Lidl Srbija izvezla je iz naše zemlje domaće proizvode u vrednosti od 10 miliona eura, čime je, kako poručuju iz kompanije, podstakla privredu i direktno doprinela rastu BDP-a.

Srpski proizvodi pod oznakom Lidl brendova našli su se u trgovinama Bugarske, Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Poljske i Slovačke. Istovremeno, Lidl je značajno uvećao i udeo domaćih artikala u svojim prodavnicama u Srbiji, prenosi eKapija.

– Sirovinu, poput pšenice ili šećera, je lako izvesti, jer je velika potražnja za njima. Međutim, naš cilj je da iskoristimo snagu naše maloprodajne mreže i izvezemo finalni proizvod, čija je vrednost veća jer uključuje rad više povezanih industrija u Srbiji, a na taj način se doprinosi srpskom BDP-u – objašnjava Nikola Balaban, izvršni direktor nabavke u kompaniji Lidl Srbija i dodaje da je srpska hrana sve traženija u inostranstvu, ali samo ukoliko je iznad prosečnog i konstantnog kvaliteta, od prve do poslednje palete.

U Lidlu kažu da je izvoz srpskih somuna, adriatikos sira, zamrznutih kroasana, žu – žu peciva, kokošije i ćureće paštete i tost hleba, vredan 10 miliona eura, postignut prvenstveno zahvaljujući partnerskim odnosima sa domaćim dobavljačima. Lidlovi partneri imaju osiguran plasman robe i mogu da planiraju proizvodnju, što im otvara prostor za ulaganja u kapacitete i standarde koji su važni za dostizanje evropskog kvaliteta. Takođe, kompanija je za skoro 100 srpskih proizvođača omogućila dobijanje IFS sertifikata, kao važnog preduslova za izvoz naše robe u Evropu, kako kroz mrežu Lidlovog maloprodajnog lanca, tako i mimo njega.

– Pravi primer uspešne saradnje je proizvodnja somuna. Kako i uvek, želimo da gradimo dugoročne partnerske odnose, pa od našeg dobavljača koji ima pogone u Subotici, Nišu i Novom Sadu, izvozimo somun u Bugarsku, Rumuniju i Poljsku, u vrednosti od 5 miliona eura, a uskoro ćemo i u Nemačku, Italiju i Španiju – naveo je Balaban.

Sem što izvozi srpske proizvode, Lidl ih sve više uvodi i u asortiman svojih prodavnica u našoj zemlji. Tako je prošle godine predstavio svoj novi brend pod nazivom „S ljubavlju, domaće“, u okviru kog je okupio oko 80 isključivo domaćih proizvoda koje odlikuje i odličan kvalitet, od mleka, mlečnih i suhomesnatih proizvoda, do domaćih kolača. Svi ti proizvodi pod istim brendom lako su prepoznatljivi po dizajnu koji odlikuje tradicionalni srpski vez.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор