„Železnice Srbije“ povećale transport ka lukama

made-in-germany-rs-teretni-voz

Preduzeće „Železnice Srbije“ uvećalo je do decembra ove godine ukupan transport ka lukama „Pirej“, „Rijeka“, „Burgas“ i „Bar“ na oko 13.500 prevezenih kontejnera, što u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 10 posto prilikom uvoza i 3 posto prilokom izvoza.

Nenad Stanisavljević, direktor „Medija centra Železnica Srbije“ istakao je za agenciju „Tanjug“ da je razvoj železničke infrastrukture prema velikim lukama u regionu od izuzetno velikog značaja za ovo preduzeće. Kako kaže, ova godina je značajna za srpske železnice, jer je zabeležena kontejnerizacija pojedinih vrsta tereta koje su se ranije tradicionalno prevozile konvencionalnim železničkim transportom, kao što je izvoz šećera i žitarica.

– Najveći broj kontejnera, oko 85 posto, stiže železnicom u Srbiju preko luke „Rijeka“, preko luke „Burgas“ nešto više od pet posto, a preko luke „Bar“ oko četiri posto. Broj prevezenih kontejnera na železničko-lučkim pravcima je iz godine u godinu sve veći, a železnički robni prevoz na transportnom tržištu u ovom delu Evrope sve više dobija prednost u odnosu na druge vidove prevoza, posebno vodni. Zbog toga je modernizacija železničke infrastrukture do velikih lučkih centara prioritetan interes železničkih uprava, privrednika i država, jer garantuje efikasan transport robe železnicom sa brodova. Dva su projekta naročito značajna za železničke uprave i privredu. Jedan je tansport do luke „Rijeka“ ili projekat „Marko Polo“, a drugi je transport za Kineze iz luke „Pirej“ za Češku, zbog čega projekti modernizacije pruga na pravcima ka Grčkoj i Mađarskoj sve više dobijaju na značaju – objasnio je Stanisavljević i naglasio da je privreda pokazala izuzetnu zaintresovanost za transport železnicom.

Po njegovim rečima, pregovori između „Železnica Srbije“ i grčkih, makedonskih, mađarskih, slovačkih i čeških železnica o saobraćaju kontejnerskih vozova za prevoz elektronske opreme firme „Hewlett Packard“ iz grčke luke „Pirej“ za Češku, u saradnji sa kineskom prekookeanskom kompanijom za transport „COSCO“ započeti su još 2012. godine u Atini. Kineska kompanija investirala je velika sredstva u luku „Pirej“ i taj transport ka Češkoj kroz Srbiju, kako kaže, dosta je dobro organizovan, pa je vreme putovanja tih vozova skrećeno za desetak sati u odnosu na prosečno vreme putovanja tretnih vozova kroz našu zemlju.

– Vozovi iz „Pireja“ za Češku prolaze kroz Srbiju za nekih 12 do 15 sati, što je znatno kraće u odnosu na druge vozove. Cilj je da se smanji zadržavanje na svim granicama i da se maksimalno ubrza prolazak, što je u Srbiji i postignuto. U skladu sa razgovorima vođenim u Atini, na redovnoj Evropskoj konferenciji „Forum Train Europe“ (FTE), koja je održana u martu prošle godine u Ljubljani, ugovoren je saobraćaj voza na relaciji Pirej-Pardubice-Pirej. Dužina tih vozova je oko 500 metara, a nosivost 1.200 tona. Vozovi koji saobraćaju od „Pireja“ na prugama srpskih železnica imaju najviši prioritet u teretnom saobraćaju, što znači da nema zadržavanja na graničnim prelazima i da se transport obavlja po ubrzanom postupku. U periodu od 27. aprila ove godine do 3. decembra preko srpskih pruga saobraćala su 52 takva voza sa oko 1.500 kontejnera – navodi Stanisavljević.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор