Štrajk železničara u Nemačkoj doveo je do kolapsa na autoputevima i izazvao kancelarku Angelu Merkel da zahteva posrednika u rešavanju nastalog problema. Ona je apelovala na njihov osećaj odgovornosti pri pronalaženju rešenja koje bi, „uz zadržavanja prava na štrajk, nanelo najmanju moguću štetu svima u zemlji“.
Nemački mediji najavljuju da će nadležni Sud rada još danas odlučivati o sudbini štrajka, kao i da li se on može zabraniti na zahtev čelnika železnice „Dojče bana“. Šef sindikata mašinovođa „GDL“ Klaus Veselski danas je upozorio da železnica mora da odustane od uskraćivanja osnovnih prava radnika i založio se za pregovore, prenosi agencija „Tanjug“.
Mediji u nemačkoj prenose da su na tamošnjim auto putevima kolone duge ukupno 350 kilometara, a najduža pojedinačna, nastala između Hajbrona i Štutgarta, na auto-putu A81, duga je čak 30 kilometara.
U borbi za bolje uslove rada i veće plate, nemačke mašinovođe su otpočele četvorodneni štrajk, najduži u istoriji, koji će trajati sve do ponedeljka u četiri sata ujutro, a za vreme kojega će raditi svega 30 posto kapaciteta „Dojče bana“.
Pored mašinovođa teretnog, od danas štrajkuju i mašinovođe putničkog saobraćaja, pa mediji ukazuju da bi prema Berlinu, gde se tokom vikenda proslavlja 25. godišnjica od pada Berlinskog zida, ali i igraju važne fudbalske utakmice, moglo doći do velikih problema u prevozu. Mediji takođe upozoravaju da ovaj štrajk ozbiljno preti da ugrozi i samu privredu zemlje.
Od mašinovođa i njihovog sindikata „GDL“ sa 20.000 članova, „Dojče ban“ je zatražio da prihvate razgovore preko posrednika i otkažu protest zbog plata i ovlašćenja sindikata, koji bi mogao da poremeti prevoz miliona ljudi. Međutim, vođa sindikata „GDL“ Veselski to je odbio pokrećući šesti po redu štrajk u poslednja dva meseca.
Nemački visokotiražni tabloid „Bild“ objavio je njegov broj telefona i pozvao svoje čitaoce da ga pozovu i izlože mu svoje videnje štrajka. Vezelski je danas na televiziji „ARD“ rekao da smatra kako je zbog toga ugrožena njegova privatnost, ali je i naglasio da nema potrebu za zaštitom. Međutim, mediji su u međuvremenu objavili i slike njegove kuće.
„GDL“ je pokušao da pojača svoj uticaj tako što pregovara i sa drugim radnicima na železnici, što su osudila preduzeća tih radnika. Sa druge strane, nemačka vlada već radi na izradi novog zakona koji bi ograničio moć manjih sindikata kao što je „GDL“.
Оставите одговор