Iako je prvi nemački električni automobil Sono Sion, koji se može pohvaliti sa solidnim performansama i značajnim potencijalom za korišćenje solarne energije, spreman za proizvodnju, kompanija je zapala u finansijske probleme.
Konkurencije među solarnim automobilima gotovo da i nema, pogotovo kada njegova planirana cena iznosi 25.000 eura, a o velikom interesovanju potencijalnih kupaca svedoči i više od 20.000 primljenih rezervacija i uplata koje su u proseku iznosile 2.000 eura po rezervaciji, prenosi b92.
Međutim, sve to izgleda da nije bilo dovoljno, jer osnivači Jona Christians i Laurin Hahn nisu bili u mogućnosti da prikupe dovoljno novca za započinjanje proizvodnje. Oni su na zvaničnom sajtu kompanije objavili snimak u kome potvrđuju da je projekat prvog nemačkog solarnog automobila praktično propao, zbog čega će, ukoliko se nešto ne promeni, morati da obustave projekat i otpuste veliki deo zapolenih.
„Govore nam da ne pravimo automobil, da restrukturiramo kompaniju i da otpustimo 70 posto naših ljudi“, objavili su oni na sajtu ali i poručili da vraćanje novca i okončanje projekta za njih nije opcija, zbog čega pokreću kampanju u kojoj žele da u narednih 50 dana sakupe još 3.500 rezervacija, uz novi popust od 3.000 eura po kupcu.
Pored toga, kompanija se ne libi da traži i bilo koju vrstu donacije, kredita ili bilo koje druge finansijske pomoći. Kako kažu, ukoliko prikupe dovoljno novca, to će pokrenuti pozitivan domino efekat. „Verujemo da će nam vaš avans, koji predstavlja i vaš novac i vaše poverenje u nas, omogućiti da nastavimo da pronalazimo nove investitore, kao i da platimo preostale mašine i alate kako bismo ostvarili planiranu predserijsku proizvodnju u 2023.“, navodi se na sajtu kompanije.
Inače, Sono Sion pokreće elektromotor od 163 KS i 270 Nm. Energija se skladišti u bateriji kapaciteta 54 kWh, koja automobilu obezbeđuje autonomiju do 305 km po WLTP standardu. Baterija je kompatibilna sa punjačima snage do 75 kW, a može služiti i kao izvor energije snage do 2,7 kW. Automobil ima 456 solarnih ćelija raspoređenih po karoseriji, što u proseku omogućava 112 km autonomije nedeljno, ali i dvostruko više u područjima sa velikim brojem sunčanih dana.
Izuzetak predstavlja jedino prednji deo vozila, na kojem nema solarnih ćelija, kako bi se trošak popravki u slučaju saobraćajne nezgode sveo na minimum.
Оставите одговор