Proizvode srpskih startapa nema ko da proda!

Vrednost srpskog startap ekosistema se procenjuje na oko 1 milijardu eura i svake godine raste po stopi od oko 30 posto. Međutim, srpski startapi jedan od najvećih problema vide u pronalasku pravih ljudi za prodaju njihovih proizvoda.

Startapima su potrebne velike korporacije i korporacijama su potrebni startapi. O tome kako ih povezati i koji su problemi domaćih startapa govorili su predstavnici Ministarstva nauke, Digitalne Srbije inicijative (DSI) i EBRD-a na skupu „Saradnja startapa i korporacija – ko gradi budućnost“, koji su organizovali ICT Hub i DSI.

Prema izveštaju Startap Genoma, Srbija je po treći put zaredom među 20 najboljih startap ekosistema u Evropi. Pomoćnik ministarke nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Vladimir Radovanović je naveo da u Beogradu i Novom Sadu radi oko 45.000 IT stručnjaka i profesionalaca, a u celoj Srbiji oko 70.000. On je rekao da je procenjena vrednost startapa u Srbiji oko 1 milijalrde eura i da svake godine raste po stopi od oko 30 procenata, te istakao da je takav rast ostvaren i u uslovima globalne krize, zbog čega se može očekivati da se još ubrza kada se okolnosti poboljšaju.

– Našim startapima nedostaju ulaganja fondova rizičnog kapitala u kasnijim fazama razvoja – rekao je Radovanović i najavio formiranje državnog fonda koji će podržati startape iz oblasti veštačke inteligencije, prenosi Danas.

Pozivajući se na istraživanje „Startap skener“, programski direktor projekta „Preduzmi ideju“ iz DSI Tadej Kurepa je istakao da je 50 posto srpskih startapa kao najveći izazov ocenilo prodaju, odnosno pronalaženje pravih ljudi za prodaju njihovih proizvoda. On je rekao da srpski startapi nisu spremni za Seriju A privlačenja kapitala, a to su serije finansiranja koje dolaze nakon tzv. „seed“ faze i koje iznose nekoliko miliona dolara.

– Istraživanje pokazuje da postoji „stakleni plafon“ za startape, nedostatak znanja u vezi sa rastom i izlaskom na međunarodna tržišta – rekao je Kurepa.

Nastavljajući se na njegovo obraćanje, regionalni koordinator iz EBRD-a Dejan Tonić je poručio da u tim stvarima srpskim startapima sa najvećim potencijalom EBRD pomaže kroz projekat „Star Venture WB“, tako što obezbeđuje specijaliste iz raznih oblasti koji im pomažu da izađu na tržište. On je ocenio da autsorsing nije više tema i da sada kompanije idu na inovacije koje će se pretvoriti u biznis.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор